Our magazin

שיפוץ חדר אמבטיה? כך תעשו זאת נכון

אתם מאסתם בחדר האמבטיה הישן שלכם, קורה לכולם. מקום שאחראי על ניקיון גופנו ונפשנו חייב להיות מזמין, נעים ונוח. אולם, בטרם תחלו במלאכת השיפוץ יהיה עליכם לעשות התאמות שונות, ובעיקר- התאמת ארונות אמבטיה. בעת שיפוץ, ארונות אמבטיה הם המרכיב המרכזי, יחד עם קרמיקה וחיפוי לעיצוב חלל האמבטיה. איך עושים את זה נכון? המשיכו לקרוא.

ארונות אמבטיה – המוטיב המרכזי בחדר האמבטיה

ארונות אמבטיה, הם ולא אחר, קובעים את הטון העיצובי בחדר האמבטיה. אולם, רבים נוטים לחשוב בעיקר על פרקטיקה, ברוב המקרים בחוסר דיוק, ולבסוף מוצאים את עצמם עם ארונות אמבטיה גדולים במיוחד, ריקים, ומתבלים לנוכח חוסר התאמה נכונה. אז כיצד מתאימים את ארונות האמבטיה? ראשית כל, יש לתת דגש לחלל הארון ולחומר ממנו הוא עשוי, ולאו דווקא לצבע האריחים או לכלים הסניטרים המצויים בחלל חדר האמבטיה. בצעו התאמה של תכולת הארון לגודלו ולא הפוך! הכינו רשימה מדויקת של התכולה המיועדת לחללי ארונות האמבטיה, ולאחר מכן הסיקו מה הגודל הרצוי שלהם.

ארונות אמבטיה חייבים להיות עשויים מחומרים מתאימים

ארונות אמבטיה שוכנים בתוך חלל רטוב, לח, שאינו מטיב עם עץ או כמעט כל חומר באופן כללי. לכן, חשוב מאוד לתת דגש לחומרים מהם עשויים ארונות האמבטיה, וכאן המפתח – התאמת ארונות אמבטיה משמע בחירת חומרים המתאימים לחדר האמבטיה, הרבה לפני שאנו מסתכלים על הפן העיצובי. חומרים כמו אלומיניום, זכוכית, ונירוסטה כולם מתאימים מאוד לארונות אמבטיה ושומרים על הארונות לאורך זמן, מונעים ריקבון ובלאי.

ובכל זאת, איך גורמים לזה להיראות טוב?

זה מאוד פשוט, כיום ישנם עיצובים רבים ומגוונים של ארונות אמבטיה משגעים, המעוצבים בטוב טעם ובדיוק מופתי. השאיפה שלכם היא להתאים את הצבעים בצורה הטובה ביותר, הניגודיות בצבעים והשילוב שלהם מתקיים בעיקר בין ארונות האמבטיה, אריחי הרצפה, חיפוי הקירות, והכלים הסניטרים. שילוב צבעים של צהוב ואדום למשל הוא פסול מהיסוד. אנו ממליצים על צבעי קרם, לבן, כסף וכתום, שילוב מסוג זה יכול ליצור חלל אמבטיה מרהיב ביופיו, נעים לשהייה ובעל מראה נקי.

אם אתם בכל זאת חוששים, חשוב לזכור שאתם לא לבד

סביר להניח שתתנו את המפתחות ותזמינו כבר עכשיו שיפוץ חדר אמבטיה במחירים משתלמים מקבלן שיפוצים, או לשיפוצניק, לעיתים אפילו למעצב פנים. אם לא ידוע לכם כיצד אתם רוצים שיראה בדיוק חלל האמבטיה, אתם פשוט יכולים לקבל השראה מחדרי אמבטיה קיימים. בקשו מהקבלן או מהמעצב דוגמאות לחללי אמבטיה, ובקשו מהם לבצע את הדוגמה המועדפת שלכם. אתם אף יכולים לקחת דוגמה קיימת, ולשדרג אותה לפי ראות עיניכם. על כל פנים, גם אם אין לכם חוש עיצובי, או ראייה מערכתית, היעזרו בבעלי המקצוע האמונים על מלאכת השיפוץ ויחד תמצאו את הפתרונות בקלות. בהצלחה!