Our magazin

ארונות הזזה בחדרי ילדים – יתרונות

חדר הילדים הינה התלבטות לא קטנה, במיוחד כאשר זה נוגע לבחירת הארונות. כולנו רוצים להשקיע בילדים ובחדרם, כך שירגישו בטוחים, נינוחים ושמחים בחלל בו הם מבלים לא מעט שעות ביום. ארונות בחדר הילדים צריכים להיות כאלה אשר יאפשרו מקום אחסון פרקטי ונוח לכל הפריטים.

יתרונות ארונות הזזה

ארונות הזזה הם למעשה תפיסה חדשה של פתרונות אחסון, הטומנים בחובם יתרונות רבים על פני סוגי ארונות אחרים. ראשית ארונות הזזה חוסכים במקום, החל מזה שחוצבים לארון מקום מיוחד, וממשיך בזה שדלתות הארון אינן נפתחות החוצה, אלא נעות הצידה, בכך הארון הופך לנגיש מאוד, ולא תופס יותר מדיי מקום. ארונות הזזה מעוצבים בקלות יחסית, זאת על ידי הדפסות, אלו מכילות את כל הצבעים והצורות, כך הארון לא רק מקום אחסון, אלא גם התקן עיצובי היכול להתחלף בקלות לפי דרישת הילד. ארונות הזזה ידועים בפונקציונליות הרבה שלהם כמו סידור מדפים נוח ונגיש, כאשר הפריטים מוצגים פרוסים בצורה אידאלית לפנייך. אחת האפשרויות המלהיבות בתחום ארונות ההזזה היא אפשרות נעילת הבטיחות בפני ילדים, כאשר הדלת נסגרת היא ננעלת באמצעות סוגר, כך שהילד אינו יכול לסגור אותה על אצבעותיו, בנוסף כשהלדת נפתחת היא אינה זזה ונשארת במקומה בעת הפתיחה.

סוגי ארונות הזזה

ישנם סוגים שונים של ארונות הזזה, אך ישנם שני סוגים עיקריים ונפוצים. ארונות הזזה בעלי מסילות פנימיות, הם למעשה הדור הוותיק של ארונות ההזזה, המסילות נראות לעין בחלקו התחתון של הארון, והדלתות נעות בתוכם, זו על גבי זו. לדלתות הארון מגוון רחב של אפשרויות עיצוב (חיפוי), למשל זכוכית, מראות, פורמייקה ועוד. ארונות הזזה בעלי מסילות פנימיות הם הבחירה הנפוצה והמועדפת על רוב הלקוחות. סוג נוסף הם ארונות הזזה בעלי מסילות נסתרות (חיצוניות), ארונות הזזה אלו נקראים גם "ארונות רחף", ובהם המסילות חיצוניות ומוסתרות על ידי הדלתות. מנגנון הפתיחה הייחודי נותן לארון מראה מעוצב ואלגנטי. היתרון בבחירה בסוג זה של ארונות הזזה, הוא ניצול מקום מקסימלי, זאת מאחר שהמסילות אינן תופסות מקום בחלל הארון, כמו כן נוח, פשוט וקל הרבה יותר לנקות אותו. עיצבו ארונות בעלי מסילות נסתרות פשוט, כך שניתן לשלב בו תמונות מעוצבות, אלמנטים גרפיים ואף מסכי פלזמה.

כיצד לבחור את הארון הנכון?

הגודל קובע גם כשזה נוגע לארונות, לכן כדאי לבחור ארון גדול, כזה שלוקח בחשבון שהארון עם הזמן יתמלא. יש לבחור את המיקום המתאים בחדר, למדוד אותו ולמצוא ארון, אשר יתאים במידותיו למיקום. בחירת צבעים, אורך ורוחב הדלתות, כך שישתלבו היטב עם האווירה והצבעים בחדר. מומלץ לבחור ארון חזק, כזה אשר ישרוד את הילד, ויישמר לאורך זמן. אין ארון ללא מגירות, ובגלל שמדובר בילדים, כדאי שהמגירות יהיו ממוקמות בתחתית הארון, במקום נגיש לילדים.