Our magazin

ארונות הזזה לחדרי אמבטיה

עברתם לדירה חדשה אותה אתם רוצים לעצב לפי טעמכם, או שנמאס לכם מהמראה הישן את ביתכם הנוכחי ואתם מעוניינים "להחיות" אותו מעט. כך או כך, אתם מתחילים לחשוב מה כדאי לשנות בבית: אולי כדאי לרכוש ספה חדשה? מה עם התקנת וילונות יפים בכל החלונות? האם כדאי להדביק טפטים מעוצבים על הקירות? ורגע, מה עם חדר האמבטיה? הוא כבר מזמן זקוק לעיתוב מחדש.

חדר האמבטיה שלכם לא מאד גדול, ואתם מנסים לחשוב על דרכים לפנות בו מקום ולהעניק לו אשליית גודל. דבר אחד שניתן לעשות הוא לצבוע את הקירות לגוון בהיר ולהחליף את הקרמיקה לגוון בהיר, בהתאמה. בנוסף, ניתן להחליף את המראה הקיימת במראה גדולה יותר – מראות גדולות תמיד גורמות לחדר להיראות גדול יותר ממה שהוא במציאות. גם את התאורה ניתן להחליף בתאורה בהירה יותר. אך אחד הפתרונות הטובים ביותר להגדלת חלל חדר האבטיה הוא שימוש בארונות הזזה.

מהם ארונות הזזה?

ארונות הזזה הם ארונות שדלתותיהם נפתחות באמצעות החלקה על מסילה, במקום להיפתח כלפי חוץ. היתרון הגדול בצורת פתיחה זו הוא שהיא אינה דורשת להשאיר מרווח לפתיחת הדלתות כאשר מתכננים את חדר האמבטיה. בנוסף, אם חדר האמבטיה קטן במיוחד, כל פתיחת דלת של הארון מצמצמת את מרחב הפעולה בו. לפיכך, ארונות הזזה מהווים פתרון מצוין למי שמעוניין להגדיל את החלל בחדר האמבטיה ולהימנע ממגבלות הקשורות לפתיחת דלתות הארון.

ארונות הזזה מהווים פתרון מצוין לכל חדרי הבית, לא רק לחדר האמבטיה. הם שימושיים מאד בחדרי שינה, בחדרי ארונות, במטבח ואף בסלון. ניתן לחסוך מקום רב באמצעותם, למשל, באמצעות מיקום מסך טלוויזיה בתוך ארון חדר השינה וצפייה בו בקלות באמצעות החלקת הדלת הצידה. בנוסף, על אחת מדלתות הארון ניתן למקם מראה, וכך לחסוך את המקום של מראה ניצבת בחדר.

עיצוב ארונות הזזה לאמבטיה

כאשר מתכננים ארון הזזה לאמבטיה, חשוב לחשוב מראש מה מתכוונים לאחסן בתוכו, כדי לחשב נכונה את גודל הארון הדרוש. בנוסף, מאחר שחדר האמבטיה הוא מקום בו נוטות להצטבר לחות ורטיבות, חשוב לבחור בחוכמה את החומרים מהם עשוי ארון אמבטיה. כך למשל, כדאי להשתמש במסגרות זכוכית ואלומיניום שיכולות למנוע עובש, ואם משתמשים בעץ, אז מומלץ לעשות לו חיפוי ולמינציה. כמובן שכדאי גם להתייחס לעיצוב של יתר חדר האמבטיה ולהתאים אליו את עיצוב הארון, בצבעים, בחומרים ובגימור, כדי שתיווצר תחושה הרמונית וזורמת בחלל.