Our magazin

גופי תאורה – פתרונות תאורה לחדרי ארונות

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים אשר קונים בתים חדשים או משפצים בתים ישנים, בוחרים להוציא את הארונות מחדרי השינה וליצור חדרי ארונות, כפי שנהוג בעולם. כך הם חוסכים לעצמם מקום יקר בחדר וכן נהנים מחדרים וארונות מסודרים. חדרי ארונות יכולים להופיע בצורת חדר קטן עם ארונות פתוחים בצורת ח' או חדר פתוח שיש בו ארון אחד עם בגדים, נעליים וחפצים אחרים שהם מעוניינים לאחסן בו.

כשאנחנו מחליטים להקים חדר ארונות, אז מלבד העובדה שאנחנו צריכים לפנות עבורו שטח, בדרך כלל הוא יבוא על חשבון שטח של הסלון או של חדרי השינה השונים, וכן אנחנו צריכים להחליט על העיצוב שלו כך שהארונות יהיו מסודרים בו בצורה מסוימת, הרי שעלינו להחליט גם אילו גופי תאורה יהיו בחדר.

מי שראה סרטים או לן בבתי מלון ישנים בהם יש חדרי ארונות, ראה בוודאי חדרים עם מנורת תקרה שנדלקת באמצעות חוט משיכה. זה מעוצב יפה וזה פשוט להפעלה, אך כיום נהוג להשתמש בגופי תאורה אחרים, מעוצבים יותר ומתאימים יותר לחדרי ארונות. בחלק הבא של המאמר נבחן פתרונות תאורה לחדרי ארונות ועל מה אנחנו צריכים להסתכל כשאנחנו בוחרים גופי תאורה.

נקודות למחשבה על בחירת גופי תאורה לחדרי ארונות

אנחנו צריכים לזכור כמה נקודות כשאנחנו מחליטים על גופי תאורה לחדרי ארונות. ראשית, מדובר בחדרים שאין בהם, לרוב, חלונות. אלו חדרים שהארונות תופסים את כל השטח של הקיר, ומקור האור היחידי בו מלבד המנורה שאנחנו תולים, הוא האור שנכנס כשפותחים את הדלת. לכן חשוב שגוף התאורה יהיה גדול והנורה בו תציג אור באופן משמעותי.

שנית, אומנם לא מדובר בחדר קלאסי, כלומר זה לא חדר שאנחנו עובדים בו או נמצאים בו הרבה זמן, אך זה חדר חשוך מצד אחד ומצד שני עמוס בפרטים, לכן חשוב שגם האור יגיע לכל פינה ויאפשר לנו למצוא את מה שאנחנו מחפשים.

שלוש, מאחר ואנחנו ניכנס אל תוך החדר, בשביל לחפש בגדים או נעליים, סביר להניח שלא נרצה שהנורה תהיה כזו שמתחממת בקלות, כי זה יכול להשפיע עלינו וכן להשפיע על הארון ועל הבגדים עצמם. צריך לזכור שאמצעי תאורה לא בטוחים ולא נכונים, יכולים לגרום לפגיעה בעץ של הארון.

אילו פתרונות תאורה יכולים להתאים לחדרי ארונות

עדיף לנו להשתמש בגופי תאורה צנועים עם נורות LED  למשל, שאינן מתחממות ומאירות היטב את החדר. על מנת שהשימוש באותם גופי תאורה יתבצע בצורה חכמה, מוטב שהם יותקנו במרכז החדר, כשאופציה אחרת, היא להתקין כמה ספוטים עם נורות לאורך התקרה, כך שכל פינה בחדר תהיה מוארת.

פתרון תאורה אחר, הוא נורות בתוך הארון עצמו, כלומר היכן שממוקמים המדפים, אך זה דורש שהתאורה תהיה רחוקה מהחפצים ולשם כך נדרש רווח רחב בין מדף למדף ובין החפצים השונים שנמצאים עליהם.