Our magazin

חשיבותה של תכנית אדריכלית לנגרות פנים

הרפתקה מופלאה היא לשפץ בית קיים או להקים מבנה חדש מן היסודות. תכנית אדריכלית נועדה להפוך את ההרפתקה לכזו אשר בסופו של דבר תתבטא בהתאמה מלאה לצרכי העיצוב והפונקציונליות שנקבעו בשיתוף פעולה מלא עם בעלי הבית. מאחר וחלק בלתי נפרד מעיצוב ושמישות המרחב הפנימי של הבית הוא הריהוט, הרי שיש לבחור באדריכל שהוא גם מעצב פנים כך שהתכנית שתירקם תכלול גם את הדקויות לתכנון ויישום של חפצי הנגרות, הארונות, הסלון והמטבח. במה דברים אמורים? להלן מספר דגשים.

לדעת הכל מראש בזכות תכנית מסודרת

תכנית אדריכלית הינה שרטוט דו-ממדי אשר נועד להמחיש כיצד יראה המבנה ומה יהיו ממדיו הפנימיים והחיצוניים. ישנם מספר סוגים של תכניות אדריכליות כאשר חלקן מפורטות (משמשות לצרכי קבלנות) וחלקן מופשטות יותר ומשמשות בעיקר לצרכי שיווק דירות חדשות מפרויקטים. התכנית האדריכלית נותנת לבעלי הבית את כל המידע הדרוש להבנת המבנה המרחבי הפנימי של הדירה וע"י כך את האפשרות לשזור בה מראש אלמנטים נדרשים.

נגרות מושכלת ומותאמת אישית

חלק מהאלמנטים הנדרשים הינם פרטי הריהוט אשר בחלק מהמקרים פשוט מותאמים בעל כורחם למציאות בשטח. הדרך הנכונה יותר היא תכנון אדריכלי שמתחשב מראש בצרכי הנגרות כך שצרכי בעל הבית נשזרים בתוך תכנית הנגרות באופן מושלם. נגרות בהתאמה אישית הינה נגרות מושכלת הקובעת מראש היכן ימוקמו הארונות, מה יהיה גובהם, האם יהיו בעלי מנגנון הזזה או פתיחה רגילה, מה יהיה הנפח שלהם, היכן ימוקמו והאם ניתן להקצות שטח ייעודי לטובת חדר ארונות או פתרונות אחסון אחרים. תכנית אדריכלית המתחשבת בצרכי הנגרות אף תוכל להתאים מטבח ייעודי המתאים לבני הבית, יוקצה מקום ל- "אי" במטבח, יישמר מקום לפינת אוכל התואמת את הגודל המיטבי לה וכמובן – יתוכנן הסלון בהתאם למערכת הישיבה הנבחרת.

לא מוותרים על העניין העיצובי

בנוסף, תכנית אדריכלית עשויה מראש לקבוע מה יהיה הטון העיצובי של הבית וזאת באמצעות קביעת גובה התקרה, גודל החדרים, המקום המוקצה למטבח והסלון וכו'. צרכי הנגרות מהווים חלק בלתי נפרד מכך שכן פרטי הריהוט השונים אף הם קובעים כיצד יראה הבית בחלקו הפנימי. אין ספק כי ישנה חשיבות גדולה בבחירת אדריכל שהוא גם מעצב פנים הבקיא בעולם הנגרות לשם התאמה אישית מלאה לצרכי הלקוח. אם כבר מכינים תכנית אדריכלית, אז מן הראוי שתהיה מקיפה, מקצועית ומתחשבת בצרכי עיצוב הפנים.