Our magazin

יתרונות דלתות הזזה: בטיחות, חיסכון ונוחות

דלתות הזזה אינן זכורות לנו לטובה. בעבר הלא רחוק עקב רמת ביצוע ירודה דיירים רבים סבלו והתחרטו בדיעבד על ההחלטה להתקין בביתם דלת הזזה. כיום הודות לטכנולוגיה חדישה והתקדמות במשק הישראלי הדברים השתנו מקצה לקצה.

להזכירכם, הנה מספר בעיות שהיו נפוצות בבתים עם דלתות הזזה:

  • דלתות חורקות: הדלתות היו מרעישות בעת הפתיחה והסגירה שלהן על המסילה.
  • סימני גרירה על הרצפה: דלתות הזזה בעבר היו נוטות להתיישב לא טוב על המסילה ולעשות סימני חריטה\גרירה על הרצפה, דבר לא נעים.
  • רעשים בגלל רוחות (בעיקר בלילה): דלתות הזזה בגלל התקנה לקויה היו משמיעות רעשי תזוזה מכל משב רוח קל.
  • דלתות שהיו יוצאות מן המסילה: דלתות שהיו יוצאות מן המסילה שלהן הן תופעה ידועה שכל משפחה נוטה לזכור, מדובר בנושא מתסכל במיוחד.

דלתות הזזה בשנות האלפיים

הטכנולוגיה והקדמה וכן התקדמות המשק הישראלי שיפרו ולמעשה הפכו את תעשיית דלתות הכניסה וכן דלתות ההזזה למתקדמות ביותר וכאלו אשר עומדות בכל התנאים והתקנים הבינלאומיים, האירופאים והאמריקאים.

מסילות: המסילות של דלתות ההזזה עברו פיתוחים ושינויים רבים, וכעת ניתן לומר בביטחון כי אין ולו שמץ של דמיון בין הסיוט שנאלצו דיירים לעבור לפני מספר שנים לרמת הגימור שמתאפיינת בדלתות ההזזה כיום. המסילות מתאפיינות במנגנוני גלילה מיוחדים ומתקדמים שמאפשרים תזוזה חופשית ושקטה.

דלת נגררת לכיס: זהו כינוי לדלת ההזזה שבעת סגירתה היא נכנסת לתוך הקיר וכך איננה מורגשת כלל. כיום רוב המתקינים מאפשרים את ההתקנה של דלת ההזזה בתוך הקיר במטרה לאפשר נוחות מרבית וכן לחסוך במקום (אידיאלי למקום צרים וקטנים). הפיתוח הזה מאפשר תזוזה חופשית יותר בבית, מקלה על מעבר ריהוט, וכן בטיחותי עבור ילדים קטנים.

אז מדוע כדאי לרכוש דלתות הזזה

דלתות הזזה מביאות עימן מספר יתרונות:

  • נוחות: דלתות ההזזה חוסכות במקום ומאפשרות תנועה חופשית בבית. הן אידיאליות עבור חללים קטנים במיוחד.
  • בטיחות: בבתים עם ילדים קטנים הדלתות הללו מצוינות מאחר וניתן לסגור אותן אלתוך הקיר כך שילדים לא יתקעו בהן כשהם רצים בבית.

היכן מומלץ להתקין דלת הזזה

המקומות שהכי מומלץ להתקין דלתות הזזה הן חדרי ארונות, חדרי אמבטיה, שירותים, חדרי ילדים (בטיחות), מרפסת, וכן בחדרי שירות קטנים כגון מזווה או חדר כביסה.

לסיכום: שכחו מכל הסטיגמות שקיימות בכל הנוגע לדלתות הזזה. הן כבר מזמן לא חורקות, לא רועשות, לא משאירות סימנים על הרצפה, ולא עושות רעשים בלילה. מה הן כן? הן חוסכות לנו במקום (מצרך יקר בימים אלה), בטיחותיות עבור ילדים ובכלל, נוחות לשימוש, ועמידות למשך שנים ארוכות.