Our magazin

להזיז דברים כבדים

גרירת רהיטים כבדים יכולים לגרום נזק לרצפה ולכל אחד מאתנו יש רגע כזה, שהוא מחליט להזיז
את הכבודה מצד אחד של הבית לצד השני. אז איך גוררים רהיטים כבדים מבלי להרוס את הרצפה? התקשרתי לסבתא שלי, הידועה בשמה השני "מאמא-פתרון" והיא בעברית מעורבבת עם מרוקאית אמרה לי לקחת תפוח אדמה ולפרוס אותו לחתיכות "יפות". מה זה יפות? בערך 1.5 ס"מ. אחר כך מצאתי את עצמי מניחה פרוסות של תפוח אדמה מתחת לכל רגל ופינה של החפץ אותו רציתי להזיז, ודוחפת אותו אל עבר מקומו החדש במינימום נזקים לרצפה החדשה שלי.
מסתבר שצריך לדעת עוד כמה דברים בחיים חוץ מלמצוא פטנטים למעבר חלק של הרהיטים בדירה,
צריך גם לדעת את סוג הרצפה עליה גוררים רהיטים לפני שבכלל מתחילים בתזוזה, אז החלטתי לבחור את ארבעת סוגי הרצפות הכי נפוצות, מוכרות ומיוחדות.

ריצוף גרניט פורצלן

מסתבר שזאת הרצפה הפופולרית ביותר בישראל, מי ידע שיש שוק נפוץ ומגוון ברצפות הפורצלן? מעבר לזה שאריחי הגרניט מגיעים במגוון רחב של צבעים וטקסטורות, יש לנו כאן עסק עם רצפה חזקה ועמידה בפני ספיגה או שחיקה. לכל חולי הניקיון שבנינו שכתמים הם האויב הכי גדול שלהם, תדעו שכתמים בפורצלן כמעט ולא נראים לעין, כמעט. רגע, זה לא הכל… התכנסנו כאן כי אנחנו רוצים להזיז רהיטים מבלי לפגוע ברצפה שלנו, אז האם הפורצלן יפגע? מסתבר שכן וזה העקב האכילס של הרצפה הזאת. ברגע שהרצפה תקבל מכה או שריטה זה מאוד יבלוט בעין, מה גם שיש הצטברות של לכלכוך ובין האריחים (דבר שלגמרי יחייב אתכם לנקות זאת פעם בשנה בעזרת פוליש).

פרקט

כנראה שעל הפרקט הומצא המשפט "מחירים ברצפה", כי זה לגמרי מעניק לו את היתרון המשמעותי על כל רצפה אחרת. הפרקט עצמו נחשב לאחד הזולים לקנייה (ללא מחיר התקנה) ואחרי שהצלחתי לעלות חיוך על פניכם כי המחיר זול, חשוב גם שתדעו שלפרקט יש מראה ייחודי, מאוד אינטימי וכפרי וגם ממש כייף לנקות אותו, כשצריך. אך מה קורה כשהאישה החליטה בוקר אחד להקדים את ניקיון הפסח והיא ממש, ממש חייבת להזיז את הארון הכבד? זאת אכן יכולה להיות בעיה, שכן הפרקט, כיאה לרומנטיקן מאוד רגיש לשריטות ולמעבר של רהיטים. הוא סופג שריטות בקלות וכל שריטה משאירה חתך מאוד לא אסתטי. המלצה שלי, כאשר פונים אל חברת פרקטים מקצועית, תתקינו מתחת לריהוט דסקית החלקה. הדסקית מגיעה במבחר גדלים והיא מגנה על הפרקט מפני שריטות ושומרת על תוחלת חיים ארוכה.

ריצוף שיש

מלכת הכיתה של הרצפות היא רצפת השיש, תמיד נמצא אותה מנצנצת ושומרת על הברק שלה. אז נכון שגם רצפת השיש צוברת כתמים ולכלוכים ולפעמים צריך קצת ללטש את הכתר. אבל בכל הקשור לשריטות, רצפת שיש איננה צוברת שריטות ועמידה מפני מעבר וגרירה של רהיטים, זאת בוודאי הסיבה למה הרצפה הזאת נבחרה להיות הריצוף במבנים ציבוריים. מעבר לשלל הדברים המיוחדים ברצפת שיש, מצאתי גם ששיש לא נוטה להתחמם כמו שאר הרצפות. במדינה כמו שלנו, כשהאקלים החם מורגש מאוד, תכונה זו מהווה יתרון נוסף ובולט במיוחד.

רצפת בטון

אם היינו עושים האנשה לרצפות אז רוב הסיכויים שרצפת הבטון תקבל את דמות הגבר. מדובר ברצפה החזקה ביותר, עמידה ביותר בפני כל גרירת רהיט מספה כבדה עד ארון 5 דלתות. בניגוד לשאר הרצפות בהן אנחנו נדרשים להתנהג בכפפות של משי ולהכין אריחים כרזרבות למקרה ואריח אחד, בודד החליט להישבר. ברצפת בטון אין צורך. ואם לרגע הרמתם גבה כי רצפת בטון כשמה כן היא, בטון. בטח מדובר ברצפה אפורה וכל כך לא יפה. אז אני שמחה לבשר לכם כי לא רק שמדובר ברצפה הכי נוחה להעברת חפצים כבדים, בריצוף בטון ניתן לייצר מגוון ענק של צבעים וגימורים. בא לך מראה אבן טבעית? דמוי פרקט? מעולה. כל בחירה שתעשו עדין תשמור על המעמד של בטון כריצוף החזק ביותר נגד שריטות ומכות.

בשביל להזיז מהר במינימום נזקים, תמיד תוכלו להיעזר בדסקיות ההחלקה, אשר נותנות פתרון מושלם להזזת רהיטים בקלות ובשקט, מבלי לשרוט את הרצפה או במחליק טפלון שבזכות שטח הפנים העגול שלו הוא מחליק כל ריהוט כבד ומסורבל. אם חפצה נפשכם בקריאייטיב וסטייל, שטיחים למשל, זאת דרך מצוינת לשמור על הרצפה מהריהוט הכבד. מעבר לכך שטיח זה פריט שלעולם לא יחלוף מעולם עיצוב הבית, במיוחד בגלל שמעבר לפרקטיות שלו הוא גם מגן על הרצפה, ממש כמו שנים במחיר של אחד.

כך או כך יש לי תחושה כי בפעם הבאה שתצרכו להזיז את הארון שלכם הדבר הראשון שיעלה לכם בראש זה להיעזר בתפוח אדמה. ברגע שתגלו כמה תפו"א אחד מונע כל כך המון נזקים ברצפה, מבטיחה לכם שלא תרצו לחלוק עם אף אחד אחר את הקסם הקטן הזה (רק אל תשכחו איפה למדתם אותו..)