Our magazin

סידור ארון הבגדים

אם העמידה מול ארון הבגדים המבולגן מלחיצה אתכם; אם נשבר לכם מאי-הסדר, ואתם מרגישים שהגיע הזמן לעשות משהו בנדון, אתם בחברה טובה: בתוכניות טלוויזיה רבות בסגנון "לבית ולמשפחה" רואים צוות מומחים מגיע לבית, ולמבוכתם הרבה של דייריו מוציא מהארונות ערימות של בגדים ונעליים שיכולים למלא חדר שלם!

בסדרות דרמה המתארות את חייהם של היפים והעשירים לכל אחד משרת אישי, שתפקידו הבלעדי הוא לדאוג לחליפותיו של האדון, לעניבותיו ולסידור ארון הבגדים.
אז גם אם לא הגענו למדרגה כזאת של אי סדר, וגם אם לא הצלחנו לשכור את שירותיו של מסדר ארון מקצועי, בסופו של דבר כולנו באותה צרה.
במיוחד אמורים הדברים כשמגיעה העת לפנות את בגדי החורף, או לקנות מלתחה חדשה לילד שגדל פתאום. כיצד נצליח לארגן, לסדר, ובו זמנית גם לשמור על הסדר בארונותינו? הרי אי אפשר להשוות בין תחושת הסיפוק העצומה שבלעמוד מול ארון מסודר למופת, ובין תחושת חוסר האונים שבלחפש שעות את החולצה האהובה בתוך ארון מבורדק לחלוטין.

ארון מסודר ונעים מקרין על חיינו בבית, לכן שימו לב לשלושת הכללים הבאים:
כלל ראשון – אל תחזיקו בארון שום דבר שאין לו שימוש מידי. אל תתפתו לעצות כמו "את הבגדים שלא בשימוש הכניסו לעומק המדפים"; את הבגדים שלא בשימוש תמסרו לנצרכים או תזרקו – ובכל מקרה הוציאו אותם מהארון. סוודר שלא לבשת כל השנה אין מצב שתחליטי ללבוש בשנה הבאה, ובינתיים הוא רק תופס מקום בארון ומבלגן אותו.
כלל שני – על כל פריט חדש שקניתם, היפטרו מפריט ישן דומה לו. כך נוהגים, למשל, אספנים של יצירות אמנות, שהבית צר מלהכיל את כל רכישותיהם. בסופו של דבר גם ארון מסודר הוא יצירת אמנות!
כלל שלישי – אל תכניסו שום דבר לארון שאיננו מקופל. עדיפה ערימה של בגדים על הכיסא, מאשר אותה ערימה דחוסה בין מדפי הארון המסכנים, אשר גורמת לכל שאר הבגדים להיראות גם כן מבולגנים, ואף להתקמט עוד לפני שהספקתם ללבוש אותם.

אז איך ניגשים לסידור הארון?
יש הנוהגים לשלוף החוצה את כל תכולת הארון ואז נעמדים מול הערימות בלי לדעת היכן להתחיל. אחרים מעדיפים ללכת מדף מדף, בשיטת הסלמי. בחרו את השיטה המתאימה לכם, אבל הנה מספר עצות המתאימות לכולנו:
קודם כל, המיון – יש להפריד בין כל סוגי הטקסטיל, טריקו לא הולך ביחד עם סריגי צמר, משי לא הולך עם כותנה, ואם תרצו הוסיפו גם חלוקה לצבעים, זה נעים ויפה לעין, והרבה פעמים מזרז את מציאת הבגד הרצוי.
עכשיו בא תור הקיפול – קיפול אחיד ומדויק יקנה תחושה של ארגון מעולה. רצוי להתחיל עם האפודות העבות ולעבור לסריגים הדקים ולחולצות הטריקו.
אל תטרחו לקפל גרביים – לשם כך יש סלסילות. בכלל סלסלות זו מילת הקסם, להלבשה תחתונה, לסרטים וקישוטים, לאביזרים בתפזורת, וכמובן לצעצועי ילדים.
בארונות חדר הילדים כדאי להחזיק בתוך הארון יחידות אפסון דקורטיביות – כיום מצויות בשוק סלסילות יפות מקש או מבד, צבעוניות ולא יקרות, שישדרגו את מראה הארון. גם צעיפים, חגורות ועניבות ניתן לאחסן בסלסילות, אך מוטב במתלה המיועד לכך או על חבל קפיצי שמוברג לדלת הארון.

ארונות זדקה למשל מציעים מתקן מיוחד למכנסיים, השומר עליהם מהתקמטות, כמו גם שפע של אביזרים, מגירות, ופתרונות אחסון שונים ויעילים. מה עוד? את הפריטים המיועדים לתלייה נתלה על קולבים נפרדים ובכיוון אחד. מעילים וחליפות רצוי לעטוף בכיסוי ניילון שקוף. כובעים על מדף עליון, נעליים בחלק התחתון או במתלה מיוחד לנעליים, ואנחנו מסודרים. ואם עדיין נותרו בארון בגדים שהלב אינו נותן לכם למסור או להשליך, מקומם בשקיות פלסטיק שקופות – עד למיון הבא. כך נגיע למראה ארון מסודר ונעים לעין. נוסיף גם כמה שקיקים נותני ריח ונתענג על מעשה ידינו.