Our magazin

ספריות- שימושים שלא הכרתם…

ספריות קיימות בחיינו זה שנים רבות, אך לאחרונה רואים אותן יותר ויותר. כידוע, ייעודן המקורי של ספריות הוא כרהיט אחסון פשוט, אך, כחלק מהתפתחות העיצוב המודרני, השימוש בספריות הפליג למחוזות רחוקים ומעניינים. מעצבים ואדריכלים רבים משלבים ספריות בחלל על מנת להשלים ולגוון את הקו העיצובי שנבחר לחלל, להכניס עניין וליצור דומיננטיות. אנו יכולים להבחין בספריות המשמשות למחיצה בין חללים, מקום קיר גבס פשוט, ספריות המורכבות על קיר שלם ליצירת קיר דומיננטי (קיר כוח הנעשה בדרך כלל ע"י חיפויים מגוונים או צביעה) וספריות המשמשות כפריט דקורטיבי במרכז החלל. ספריות המשמשות לאחסון בלבד אנו רואים פחות ופחות, במיוחד כשאנו רוצים להעניק מראה מסודר ונקי לחלל.

הספריות מיוצרות ברמות גימור שונות, בצבע אפוקסי ולחלופין בעץ. צביעה בתנור מעניקה מראה יוקרתי ונקי לספריה, אך בד בבד גם מראה קליל. יחד עם זאת ניתן לשלב בין צביעה בתנור לבין עץ- דבר היוצר גיוון ואשליה בעזרת החומרים המשולבים. האמיצים מבנינו יבחרו ספריה דומיננטית בצבע כהה, שתיצור מראה דרמטי ותמשוך את תשומת לב הנוכחים בחלל רק אליה.

אחת הטכניקות החדשניות להקניית מראה מדוקק ומינימליסטי למדפי הספרייה, המאפשרת גם לשמור על יציבותה, היא היצרותם של המדפים בחלקם הקדמי הנראה לעין, בעוד החלק הפנימי של המדף עבה במיוחד. כך, אנו יכולים ליהנות משני העולמות, ולייצר מראה עדין ודק- אך עמיד וחזק.