Our magazin

עיצוב חדרי שינה – התאמה בין ארונות, שטיחים ורהיטים לחדר שינה

עיצוב חדרי שינה חייב לקחת מעבר לבחירת פרטי הריהוט והטקסטיל בנפרד גם את השילוב שלהם יחדיו, ובמילים אחרות, יש לבצע התאמה מלאה בין הארונות ופרטי הריהוט האחרים לשטיחים, מוצר הטקסטיל החשוב ביותר בחדר זה. כיצד תעשו זאת בצורה נכונה? להלן מספר דגשים שחשוב להתייחס אליהם.

לא לוותר על שטיח

הדבר החשוב ביותר הוא לא לוותר על שטיח אחד או יותר בחדר השינה. עיצוב חדרי שינה ללא שימוש בשטיחים משול לעיצוב פינת אוכל ללא שולחן וכיסאות. שטיחים בחדר השינה קובעים רבות את עיצוב החדר (כל עוד מתאימים אותם בצורה נכונה לשאר הפריטים בחדר), הם נעימים למגע ושומרים על חום החדר בחורף.

אז כיצד מתאימים בין הפריטים הרבים?

הבה נבחן את כל אחד מהשיקולים העומדים בפנינו כאשר אנו מבצעים עיצוב חדרי שינה בהיבט המעניין אותנו :
• גובה השטיח – שטיחים מגיעים בגבהים שונים. חלקם מבד אמיתי או סינטטי, בצורה שאגי או כמרבד. בכל המקרים לשטיח שלכם יש גובה מסוים מעל פני הרצפה וחושב להתאים אותו לגובה פרטי הריהוט כך שדלתות ומגרות לא יתקשו בסגירה ופתיחה.
• צבע השטיח – במידה ובחרתם ארונות בגדים, שידות, מיטה ופרטי ריהוט אחרים בצבעים כהים (שחור, עץ וכו'), כדאי ליצור ניגודיות רכה בינם ובין השטיחים ולבחור בכאלו מעט בהירים על מנת "לשבור" את המונוטוניות. כנ"ל לגבי ריהוט חדר שינה בהיר. במקרה כזה יש לבחור בשטיחים כהים יותר או בכאלו המגיעים במספר צבעים בו זמנית.
• גודל השטיח – בחדר השינה לא מומלץ להשתמש בשטיחים מקיר לקיר שכן בחדר זה ניצבים פרטי ריהוט כבדים ביותר אשר יהרסו אותם. גודל השטיחים הינו פקטור חשוב ביותר במהלך עיצוב חדרי שינה ובעיקר ככזה אשר מבליט פרטי ריהוט שונים. על מנת להבליט את המיטה, יש להשתמש בגודל שטיח אשר נמשך לפחות 50 ס"מ מקצוותיה. מי שדווקא מעוניין להצניע את גודלו של הארון, מומלץ כי ירחיק את השטיח ממנו כמה שיותר, על מנת שלא לגרום להמשכיות פיזית אשר גם מתבטאת במראה.

וזכרו, עיצוב חדרי שינה כפריים, נעימים וחמימים משתמש בדרך כלל בשטיחים בעלי סיבים עבים (שאגי למשל). בחדרי שינה מודרניים ומינימליסטיים יחסית מתאים להשתמש בשטיחים נמוכים ויותר צפופים. בהצלחה!