Our magazin

עיצוב חלל האחסון בארון

ארון הבגדים, הוא אולי אחד האלמנטים הכי בעייתים בבית. כמעט תמיד, עם חילופי העונות, נמצא את עצמנו עומדים מולו, משפשפים את ראשנו ותוהים היכן ואיפה נכניס עוד זוג מכנסיים או עוד כמה חולצות. בדיוק בגלל הבעיה הזו, חשוב לדעת שיש פתרונות חכמים לעיצוב חלל האחסון בארון שלכם שיסייעו לכם לשמור על ארון אסתטי ומצד שני יעיל ומסודר.

חשוב לומר, ארון שמלכתחילה הוא קומפקטי או קטן מדי, לא משנה כמה תנסו לשנות את הסידור הפנימי שלו, ככל הנראה לא תצליחו לדחוס אליו את כל מה שאתם זקוקים לו. לכן, יש לכם ערימות בגדים גדולות? כלים או אביזרים אחרים שצריכים מקום אחסון נרחב? הגיע הזמן לחדש ולקנות ארון חדש שיתוכנן ויקנה לפי הגודל שאתם מעריכים שתזדקקו לו כדי לאחסן בנוחות את הכל. מעבר לגודל הפיזי, חשוב גם להתאים את הסידור הפנימי לאופי הדברים שתשימו בפנים- יש לכם צלחות וכלי אוכל לאחסון? לכו על ארון גדול עם מדפים ארוכים ורחבים. יש לכם הרבה מעילים או מכנסיים? ארון עם שטח תלייה גדול יעשה את העבודה בשמירה על הסדר טוב יותר מאשר מדפים וכך הלאה..

לאחסן את הבגדים לפי תדירות השימוש

עצה אחת טובה, שממש לא עולה כסף אבל יעילה מאוד היא להביא את הבגדים שאתם הכי אוהבים או את הפריטים שבהם משתמשים הכי הרבה לקדמת הארון. כך יהיה קל לשלוף אותם ולהשתמש בהם בלי ליצור בלגן שלם בכל פעם שצריך לשלוף אותם. בנוסף, עדיף לסדר את הבגדים לפי צבע או סוג הבד וכך קל יותר לשמור על הסדר והארגון בארון ולמצוא הכל בקלות. בנוסף, מומלץ להתקין את המדפים ללא חלל ביניהם ולהצמידם זה לזה, כך לא נוצר סתם חלל מת שאי אפשר לנצלו. חלק מהחברות גם מציעות מדפים נשלפים, דבר שעוד יותר מקל בשמירה על הסדר שכן ניתן לשלוף את כל המדף גם אם הבגד מאוחסן מאחור, חיש מהר ולהגיע אליו. בנוסף, פריטים כמו גרביים, עדיף לאחסן במקום אחד וכל מה שקרוע או קטן לתרום או לזרוק.

חדר שינה וסלון שהוסבו לחלל אחד, הארון משמש לאחסון וגם להפרדה בין החללים בסטודיו

הארון הוא גם פריט עיצובי

אם בעבר התייחסו לארונות כחלל אחסון בלבד שלא תמיד הקפידו יותר מדי על צורתו או עיצובו, הרי שהיום הוא מהווה אלמנט חשוב בעיצוב חדר, מטבח או אמבטיה. מגוון הארונות והעיצובים הוא נרחב מאוד וכמובן שככל שמדובר בעיצובים יותר מיוחדים, כך המחיר מאמיר. למרות שההיצע הוא רחב למדי, כדאי לקחת בחשבון מספר כללי אצבע חשובים:

  • זכרו ארון גבוה ורחב לא רק תופס מקום רב, אלא גם עלול לתת אשלייה של חדר קטן יותר ולכן ארונות מסוג זה עדיפים לחדרים גדולים ונרחבים. אם מדובר בחדר קטן, הקפידו על ארון גבוה וצר.
  • הארונות כיום נחלקים, באופן גס כמובן, לארונות עם דלתות שנפתחות וכאלו עם דלתות הזזה. לחדרים קטנים, עדיף ארונות הזזה כיוון שהם תופסים פחות מקום ומסייעים לשמור על סדר בחדר. בנוסף, ניתן להלביש עליהם מגוון טפטים וצבעים וכך מתקבל גם רהיט אחסון עם אלמנט עיצובי לכל דבר.
  • ארונות עם מראות או בצבע בהיר, נותנות תחושה קלילה יותר לחדר, ומשוות לו מראה נרחב ומרווח. לכן, כדאי לקחת אלמנט זה בחשבון בדירות או חדרים קטנים. לחילופין, גם אם מדובר בחדר גדול אבל תרצו לשמור על עיצוב נקי וקלאסי, הצבע הבהיר יעשה את העבודה היטב.
  • ארון אינו חייב להיות בהכרח בחדר, באמבטיה או בפינה נידחת. הארונות כיום, מספיק מעוצבים בכדי שתוכלו להציב אותם אפילו במרכז הסלון. רעיון עיצובי שנמכר כיום בלא מעט כסף אבל ניתן בוודאי גם לביצוע לבד- הדבקת תמונת טפט גדולה ומרשימה על שני צידי הארון ושילוב צבע הארון מסביב עם גווני התמונה.