Our magazin

ארון מהסרטים – נרניה וטיפים על הדרך

בסיפור הילדים המצליח "האריה, המכשפה וארון הבגדים" תופס הארון מקום נכבד, כאשר סביבו למעשה מתנהל כל הסיפור: תוך כדי התרוצצות בבית מוצאים הילדים את ארון הבגדים, ובתוכו את המעבר אל העולם האחר. בלחיצה על נקודה מסוימת המצויה בתוך הארון, מתגלה עולם של פלאות, עולם של קסם ואגדה.

לא לחינם בחר הסופר הנודע ק"ס לואיס בנקודת פתיחה זו. כולנו היינו פעם ילדים שמתרוצצים בבית ומתחבאים בתוך ארון. לא פעם פחדנו מהמפלצת שאולי מסתתרת בתוכו, או יצאנו למסע של גילוי אוצרות במגירות.
הארון, במובן מסוים, הוא מרכז הבית, לפחות מרכז החדר שבו הוא נמצא. ארון מאורגן היטב, שמתאים לנו ולאישיות שלנו, יעזור לנו ללא ספק לארגן טוב יותר את חיינו.

אז לאילו דברים כדאי לשים לב כאשר מדברים על ארון בהתאמה אישית? האם יש כללים בעיצוב ארונות שמתאימים לכולם? וכיצד נתאים אותם לטעמנו? השאלות הראשונות שיש לשאול בבואנו לבחור ארון, כמו בתחומים חשובים אחרים בחיים, היא – מי אני? למה אני זקוק? מה מתאים לי יותר מכל? שאלו את עצמכם את השאלות הבאות: האם אני נמצא הרבה בנסיעות, ולכן אזדקק למקום אחסון נרחב המתאים גם למזוודות? או אולי רוב הזמן אני עובד מהבית, והצרכים שלי צנועים יותר? האם אני בחורה החיה ונושמת אופנה? הרי כי אז ארצה מקום מיוחד לסידור נעליים בתוך הארון שלי. תשובות לשאלות דומות בסגנון זה, הקשורות לעיסוקים שלי ולדברים שאיכפת לי מהם, יכולות לעזור לך להחליט על מבנה הארון שיתאים במדויק לצרכים שלך.

לגבי גודל הארון – חשוב להתאים את הארון לשטח הדירה, כדי לא לגרום לו "להשתלט" על מרחב המחיה שלנו. שאלו את עצמכם – האם הדירה שלי מרווחת דיה להתקין בה חדר ארונות? או שמא היא קטנה וקומפקטית וכזה יהיה גם הארון שמתאים לי? או אולי אני מתגורר בדירת חדר, שבה המיטה מתקפלת בבוקר ונכנסת לתוך ארון קיר?

לגבי החלוקה הפנימית – אם אני עורך-דין, סביר להניח שאהיה זקוק לשטח תלייה רחב לאחסון חליפות המשרד שלי, למתקן נשלף מיוחד לשמירה על מכנסיים מגוהצים, כמו גם למתקן מפורזל על דלת הארון לעניבות ולחגורות. מתקנים אלה לא יהיו דרושים לי אם אני עקרת בית ואם לילדים קטנים, במקרה זה אזדקק לחלוקה פנימית שונה: הרבה תאים קטנים, סלסילות ומגירות לאחסון החפצים של הילדים. נקודה חשובה נוספת בתכנון הארון היא צבע הדלתות (ראו בנושא גם את המאמר על הצבעים) והמרקם שלהן. חזית ארון שתוכננה נכון תשתלב עם עיצוב החדר ועם התפקיד המיועד לו. יש לבחור חזית וצבע שונים לחדרי ילדים, לחדר הורים או לדירת חדר. נשלב את פתרונות הגודל והאחסון עם חזיתות נאות היוצרות את המראה השלם של החדר.

ארון שמותאם לצרכים המדויקים שלנו לא רק יקל עלינו את החיים, הוא גם יהיה עבורנו זיכרון נפלא, למקום שפעם, בלחיצת כפתור אחת, הפכנו להיות בתוכו ילדים המחפשים אוצרות.

ראו גם: ארון הזזה מעוצב

תכנון ארון לפי התקציב – למה כדאי לשים לב?

ריח של צבע טרי באוויר, זה עתה עזבו הפועלים, הדירה מוכנה. אתם מחכים לרגע שבו תוכלו להיכנס… אלא שהדירה עדיין ריקה.

בין אם אתם נכנסים לדירה חדשה ובין ששיפצתם את דירת מגוריכם, עכשיו הזמן להחליט על הרהיטים, ואל יהיה הדבר קל בעיניכם. מה שתחליטו עכשיו יקבע לאורך ימים עד כמה נעימה תהיה דירתכם, כמה נוחה ומשרתת את צרכיכם. ננסה אפוא לבדוק כמה אפשרויות, הן מבחינת ממדי החדרים ותפקודם והן מבחינת התקציב העומד לרשותכם, בבואנו לבחור ארונות מתאימים.

נתחיל בחדר השינה, שבו מבלה האדם שליש מחייו. הפריטים ההכרחיים בחדר זה הם המיטה, השידות, ארונית האיפור, וכמובן ארון הבגדים. יש להחליט אם תבחרו בארון הזזה, המילה האחרונה באופנת הרהיטים, או שמא תסתפקו בארון פתיחה? כאן נכנסת כמובן שאלת התקציב – ארון בעל דלתות נפתחות זול הרבה יותר, לפעמים עד מחצית ממחירו של ארון בעל דלתות הזזה, אולם אתם היודעים: ארון לא קונים בכל יום. ארונות זדקה עשויים מחומרים יציבים, שישרתו אתכם שנים רבות, ייתכן אפוא ששווה להשקיע עכשיו בארונות חזקים ועמידים במיוחד, בידיעה שזוהי השקעה לטווח ארוך.

נעבור לסלון. חשוב להביא בחשבון את תפקודו: האם הסלון ישמש אתכם לקבלת אורחים בלבד, ועל כן לא תשהו בו זמן ממושך, או שזהו חדר משפחה שבו מתנהלת הפעילות היומיומית? האם יש בו פינת עבודה, שבה ניתן להעמיד את שולחן המחשב, או שלרשותכם חדר עבודה נפרד? כל אלה הם שיקולים שיש לעשות לפני שאתם בוחרים את הארון המתאים.

ומה בקשר לחדרי הילדים? נניח שאתם משפחה ממוצעת, עם שניים-שלושה ילדים. האם כל הילדים לנים באותו החדר, או שמא לכל אחד חדר משלו? ואם כל ילד ישן בנפרד, האם באמת לכל אחד דרוש ארון? או שאולי ניתן להסתפק בארון אחד בחדר הגדול יותר, שבו יש מספיק מקום לחפצים של כולם? השיקול שעלינו לעשות הוא מה בא על חשבון מה, איפה כדאי וניתן לחסוך, ועל מה אסור לוותר בשום פנים. לזדקה יש פתרונות טובים לניצול המרחב, לחיסכון במקום ובכסף כאחד.

ולא פחות חשוב, חדר האמבט. כאן כבר השקעתם הרבה בחרסינה ובשיש, וסביר שתרצו להתאים את הארונות, צבעם ומרקמם, לאופי חדר האמבט שראיתם בדמיונכם. גם כאן מומלץ לזכור, כי הארונות שאתם מרכיבים היום יתרמו ליופי החדר וישרתו אתכם לאורך זמן.

ייתכן כי חדרי השינה וחדרי הילדים הם בעלי חלל קטן, ולכן תרצו להעמיד את הארון המרכזי דווקא בסלון. במקרה זה הארון עשוי להיות פריט ריהוט מרשים, שבהשתלבו עם גווני הספה, הווילונות, התאורה, פשוט "יעשה לכם" את החדר. ודאי תרצו לדעת כי יש באפשרותכם לערוך שילובים שונים, כגון: ארון שיש בו דלתות הזזה ופתיחה, מדפים פתוחים או מגירות סגורות, דלתות זכוכית משולבות בצביעה או בציור, הכול לפי טעמכם ובחירתכם.

זדקה מציעה מגוון רחב של אפשרויות: דלתות במגוון חומרים, ציפויי פורניר בוק ופורניר מהגוני, דלתות זכוכית ודלתות מראה, לרבות שילובים של זכוכיות צבעוניות, הדפסות על עץ וזכוכית, שיעניקו לדירתכם את המראה הייחודי. יתר על כן, אנו מתאימים את הארונות הנכונים לכל לקוח, הן מבחינת המראה, המרקם והצבע, והן מבחינת פתרונות האחסון הטובים ביותר, שאותם אנו משיגים על ידי מדידה מדויקת של שטח הדירה וניצול מקסימאלי שלה. את כל אלה נביא בחשבון שעה שנעשה את הערכת התקציב שאותו נעמיד למטרת ריהוט הדירה.