Our magazin

עיצוב ארונות לחדרי ילדים – בהתאמה מושלמת לצורכיהם

כמו רוב תחומי העיצוב בימינו אנו גם עיצוב חדרי ילדים, נוער ואפילו חדרי תינוקות זו כבר מזמן לא סתם מלאכה. התאמה של צבעים, בחירת זויות, ניצול מרחב, אחסון אפקטיבי, יופי וחן, איכות- את כל אלה ועוד אנו שואפים להשיג. הימים בהם רכישת ארון, מיטה, שולחן כתיבה וכוננית עם מדפים ומיקומם באופן אקראי חלפו מן העולם. כיום המלאכה יותר מורכבת והשלב המרכזי בה הוא עיצוב של הארון בחדר הילדים.

למה צריך לעצב ארון לחדר ילדים?

למה צריך לעצב ארון לחדר ילדים? למה לא פשוט לקנות משהו מוכן? כי צריך ואפשר. מדוע? קודם כל כי לרוב הילדים של היום יש הרבה יותר בגדים, ותיקים ונעליים מפעם, אבל גם הרבה יותר צרכים- יש צורך למקם טלוויזיה ומחשב, ספרים ומחברות, צעצועים ופליי סטיישן והכל בחלל מוגדר. הארון אמור לספק שלל פתרונות אחסון ושימוש ויכול להוות קיר אחד בחדר שיספק את רוב הצרכים של הילדים השוהים בו.

ארון ילדים – אפשר בהתאמה אישית

בשנים האחרונות מתמקד עיצוב חדרי ילדים ונוער בעיצובו של הארון או ליתר דיוק – ארון קיר. חברת האוס אין למשל מתמחה בשנים האחרונות בעיצוב כולל של רהיטי החדר כשהמיקוד הוא פתרונות אחסון ופונקציונאליות. בשל חשיבותו הגדול של הארון בחדר הילדים ובשל השימושים הרבים המיועדים לו חשוב מאד לחשוב מראש על עיצוב הארון. האפשרות לעצבו בהתאמה אישית אחרי מחשבה ותכנון היא לא פחות ממבורכת. כיום, רוב חנויות הרהיטים (אפילו "איקאה") וכמובן ערב רב של נגרים מציעים עיצוב ארונות לחדרי ילדים בהתאמה אישית- כל ארון בהתאם לצורכי הילד, לרצון ההורים, לייעודים השונים של הארון וכמובן בהתאם לגודל החדר, לסגנון ולתקציב.

אז איך מעצבים ארונות לחדרי ילדים?

ישנם מספר צעדים שעליכם לעשות בבואכם לבחור ארון לחדר הילדים ובעת עיצוב הארון עליכם להתחשב בכמה גורמים שישפיעו על העיצוב ועל הבחירה:

תקציב

ארון ילדים בהתאמה אישית יכול להיות יקר ביותר אבל גם במחיר סביר. ההתאמה האישית מכוונת לא רק למספר המדפים, לחלל התלייה ולמקום לטלוויזיה אלא היא גם ובעיקר מכוונת לתקציב. הגדירו מראש מסגרת תקציבית ועמדו בה- אל תתפתו לעיצוב "ארונות על" אם אין לכם את האפשרות לממן את התענוג. חשבו על ארון פרקטי, יפה, נוח ושימושי במסגרת היכולת שלכם. אין סיבה שלא תצליחו לעצב ארון מתאים לצורכיכם במחיר סביר בהחלט.

סגנון עיצובי

עיצוב ארון הילדים הוא חלק מעיצוב חדר הילדים. בעת עיצוב הארון חשבו כמובן על הפרקטיות ועל הצרכים אבל ישרו קו תמיד גם עם הקו העיצובי של החדר. החליטו מראש, עוד בטרם תפנו למלאכת עיצוב הארון, על הקו הסגנוני של החדר והקפידו כי עיצוב הארון יתכתב עם הסגנון הכולל של החלל וישתלב בקונספט כללי מתואם וזורם. לשם כך בחרו צבעי ארונות תואמים למיטה ולשולחן הכתיבה, ידיות זהות בכל הרהיטים בחדר ועוד.

תפקודים ושימושים

זהו השיקול המנחה המרכזי שישפיע על עיצוב ארון הבגדים בחדר הילדים. חדר הילדים לא צריך להיות רק יפה, שלו, נוח, חמים ונעים, אלא גם, סליחה על הקלישאה- נוח. פולני ומבוגר ככל שזה ישמע- ארון ילדים יפיפה ומעוצב פשוט לא עושה את העבודה. הוא בהחלט צריך להיות מיוחד, יפיפה ומעוצב אבל גם פרקטי ומותאם לשימוש יומיומי. ישנן שלל אפשרויות עיצוביות ומה תבחרו? מה תעדיפו מהמגוון העצום המבלבל? ובכן… רק מה שאתם צריכים. לפני שתבחרו מה בדיוק וכמה ואיפה חישבו מה הם הצרכים שלכם ושל הילד ומה יהיו התפקודים והשימושים האידאליים של הארון. ארון ילדים מותאם אישית יכול להציע חללים רבים. שאלו את עצמכם- האם אתם צריכים מגרות ? מה הצורך במקומות אחסון גדולים? מה עדיף- תליה או מדפים? האם באמצע הארון רצוי שיהיה חלל שיכיל מדפים לחפצי נוי וצעצועים? האם יש צורך בחלל לטלוויזיה? מה לגבי מקום לצעצועים?

איכות זו לא מילה גסה

בחרו ארון מחומר איכותי שישרוד לאורך זמן.

דעה של איש מקצוע

התייעצו עם נגר או מוכר בחנות, הגדירו את התקציב שלכם, את הצרכים שלכם ואת החזון, הסתייעו בו בעיצוב הארון- הן פנימי (חלוקה לחללים וכולי) והן חיצוני (צבעים, גודל וצורת ידיות וכולי).

חלל החדר

כמובן שהגודל של החדר משפיע מאד על עיצוב הארון- החליטו מראש היכן למקם את הארון ועצבו אותו כך שיתאים לחלל המוקצה לו.

מחשבה לעתיד

אתם קונים ארון להרבה שנים. חשבו על כך שהוא אמור להתאים לנסיכה שעכשיו בת 4 גם כשתהיה בת 16 ואולי תרתע מכל כך הרבה ורוד מתקתק. גם הגברבר הקטן שמעריץ עכשיו את גיבורי העל התורניים- בגיל 13 לא ירווה נחת אם כל הארון שלו יצעק ספיידרמן וסופרמן. על כן בחרו מראש בארון בעיצוב ניטרלי וסולידי שיוכל להתאים גם לעתיד כשעיצוב החדר ישתנה בהתאם לצרכים, לגילאים ולטעם האישי של הילדים שגדלו. אם בא לכם להשתולל- עשו זאת עם ידיות הארון, אותן אפשר בקלות להחליף ולתת לארון אפיון שונה לחלוטין.

דעה של הילד

ערבו את הזאטוט עד כמה שאפשר בבחירת הארון וגרמו לו לאהוב אותו.

חדרי ילדים נחשבים לחדרים בהם ילדים מבלים לא מעט. בשונה מחדרים של מבוגרים, בחדרי ילדים ניתן לראות לא מעט חפצים מה שמשפיע על הארגון בחדר. ארונות הזזה מאפשרים לאחסן את הציוד בצורה הטובה ביותר תוך חסכון במקום.

אם פעם היינו רגילים לרכוש ארונות רגילים לחדרי ילדים כאלה שאינם מאפשרים לנו לאחסן את כל הציוד בצורה נוחה, הרי היום בעקבות הטכנולוגיה ניתן לראות את השינויים שחלו בתחום. אלו הם מנגנוני השימוש הנוחים ההופכים את הארונות לפתרון אידיאלי בחדר הילדים. חדר ילדים הינו חדר בו ילדים מבלים לא מעט וניתן למצוא בו לא מעט צעצועים ושאר פריטים ההופכים את החדר למבולגן. כאן נכנס הפתרון של ארונות הזזה לחדרי ילדים.
אם פעם היינו נאלצים לדחוס את כל הדברים לתוך ארונות רגילים, הרי ארונות הזזה מאפשרים לאחסן את כל הציוד בנוחות מרבית. בארונות הזזה ניתן למצוא לא מעט מקום אחסון בשל חלוקת התאים הנוחה.

צבעים חמים יותר

אם עד עכשיו עסקנו בנוחות, אז כעת נעבור לפרמטר לא פחות חשוב – הצבעים. בשונה מחדרים של מבוגרים חדרי ילדים בבית מתאפיינים בצבעוניות התורמת לתחושה טובה. בעבר לא הושקעה מחשבה בעיצוב חדרי ילדים ולכן התוצאה הייתה עיצוב חדרי ארונות בצורה בנאלית ומשעממת. כל זה היה בעבר כי היום ניתן לראות את הצבעוניות נכנסת לחדרי הילדים בצורת ארונות מעוצבים ייעודית לחדר הילדים.
ארונות לחדרי ילדים מגיעים היום בשלל צבעים ואינם מזכירים כלל את הארונות הישנים שעליהם שלט הגוון החום וארונות אלו מאפשרים ליהנות ממראה יפה וצעיר בדיוק כפי שמתאים לחדר ילדים. כאמור, חדרי ילדים מתאפיינים בצבעוניות רבה ולכן זה רק טבעי שהארונות יצטרפו לחגיגת העיצוב ויאפשרו לילדים ליהנות מחווית האחסון.

מתאים לכל החדרים בבית

כפי שנאמר קודם לכן ארונות הזזה תורמים בצורה נפלאה לחדרי הילדים מבחינת צבע, אך מה בנוגע לנוחות? לצד היופי חשוב מאד להביא בחשבון את עניין הנוחות. אחרי הכל, ילדים נמצאים לא מעט שעות בחדר שלהם, בין אם בהכנת שיעורי בית או הזמנת חברים ולכן חשוב מאד להתייחס לעניין של הנוחות. כל כך קל ופשוט לפתוח את הארונות, מה שיקל על הילדים בסידור הבגדים. אם דיברנו על נוחות, אז קשה לא להזכיר גם את העניין של חסכון במקום. בשונה מדלתות רגילות הנפתחות כלפי החדר, דלתות הזזה נפתחות כלפי פנים ומעניקות מרחב.
לסיכום, כפי שציינו קודם לכן, ישנם מספר יתרונות לא מעטים לרכישת ארונות הזזה לחדרי ילדים. בכל מקרה, חשוב מאד להגיע לחנות המציעה למכירה ארונות הזזה ולבדוק את הארונות הן מבחינת נוחות הן מבחינת חסכון במקום. כך או כך ארונות הזזה מוסיפים הרבה לחדרי ילדים. לפיכך, חשוב לקבוע פגישה מסודרת עם מעצב פנים על מנת לראות היכן לשלב את הארונות בחדר הילדים.