Our magazin

כשהטבע פוגש את עיצוב הבית: פרויקט חדש מבית המעצבת רחלי בן אבי

פרויקט חדש ועוצר נשימה מבית המעצבת רחלי בן אבי. בפרויקט זה תכננה המעצבת את הבית מחדש, כך שיתאים לצרכי הדיירים, לאחר שהילדים התבגרו. הפרויקט ממוקם בקיבוץ חולדה, כאשר בדירה המקורית היו חמישה חדרי שינה, חלל מרכזי, שני חדרי רחצה, שירותי אורחים וחצר היקפית.

"כאשר ילדי המשפחה התבגרו, הבינו בני הזוג שהתכנון הקיים אינו עונה יותר על צרכיהם והחליטו להגדיל את שטח הדירה הקיימת עם תוספת קומה עליונה ולתכנן חלוקה חדשה לחללי הבית." מספרת לנו רחלי בן אבי.

צילום: שי גיל

בהתאם לבקשת הדיירים, כל הריהוט בדירה הוחלף והותאם לתכנון החדש. ההחלטה העיצובית הייתה להשתמש בחומרים טבעיים בלבד, ולכן נגיעות עץ האלון המולבן מורגשות בכל חלל הדירה, כאשר צבע הנגרות תואם את צבע הקירות של בבית.

הכניסה לבית מובילה לחלל הציבורי, כאשר בקיר השמאלי ממוקם ארון החשמל והתקשורת. על מנת ליצור מראה נקי ומעוצב בכניסה, תוכנן ארון קיר בצבע של קירות הבית, המסתיר את ארון החשמל והתקשורת ויוצר מראה נעים בחלל.

אלמנט הנגרות המרכזי והבולט בחלל הסלון הוא קיר הטלוויזיה היפייפיה, שתוכנן בעיצוב ובהתאמה אישית לדיירי הבית. בתכנון קיר כח, היה חשוב לדיירי הבית שישולבו בו מקומות אחסון רבים, אך עם זאת שייצור מראה נקי ואסתטי בחלל. החומר שנבחר לקיר הכוח הינו עץ אלון מולבן מחורץ, אשר יוצר מראה נקי ואלגנטי, ומדבר בשפה העיצובית של הבית כולו.

מצידו של קיר הכוח, עיצבה המעצבת בשיתוף עם זדקה ספרייה ייחודית, אשר תוכננה במיוחד עבור נישה שהייתה קיימת בחלל. הספרייה כוללת מדפים פתוחים עבור חפצי נוי, והיא צבועה בצבע הקירות על מנת ליצור מראה הרמוני ונקי בחלל.

את יחידת ההורים הגדילה המעצבת: חדר הארונות בוטל, ובמקומו יצרה המעצבת חדר רחצה מרווח ומפנק. ליחידה תוכנן ארון גדול המתחיל בכניסה לחדר בעומק 60 ס"מ, המיועד לתלייה, ומסתובב לכיוון החדר בעומק 40 ס"מ, שם תוכננה נישה ייעודית עבור הטלוויזיה, שידת מגירות, ומידוף. בהמשך לארון, יש חלק נוסף הכולל מקום לתליית בגדים בעומק 60 ס"מ, המשלב דלתות מראה, על מנת ליצור מראה מרווח ביחידת ההורים.

החדר הצמוד ליחידת ההורים חולק לשניים, כאשר בחלק ממנו מוקמו המדרגות, ובחלק השני תכננה המעצבת חדר עבודה להורים, המשלב שני שולחנות עבודה זהים, שהם חלק מארונות קיר המיועדים עבור אחסון.

ארונות קיר תוכננו מעץ צבוע בתנור בצבע לבן, עם חירוצים ליצירת מראה ייחודי בחלל, ואילו ושולחן העבודה נבחר מעץ אלון, השילוב בין הגוונים יוצר פריט נגרות מיוחד במינו.

השפה העיצובית של הפרויקט ממשיכה לאורך כל הבית, גם בחלל הסלון, גם בארונות בחדרי השינה, וכמובן גם בחדרי הרחצה. לחדרי הרחצה תוכננו ארונות אמבטיה בגוונים בהירים. ארון הרחצה נבחר בצבע אלון מולבן מחורץ, והוא כולל בתוכו מגירות אחסון ומגירות כביסה. מעל לכל ארון הוסיפה המעצבת מראה, המשמשת גם היא לאחסון.

הקו העיצובי של הפרויקט תוכנן בקו נקי, מודרני ואסתטי, בשילוב עץ על גווניו השונים. אנו בזדקה מזמינים אתכם להגיע אלינו יחד עם לקוחותיכם ולעצב את פרטי הנגרות לפרויקט הבא שלכם יחד איתנו.