Our magazin

מודרני וישראלי: פרויקט חדש מבית המעצב ניצן הורוביץ'

כיף לפתוח את חודשי הקיץ עם פרויקט חדש מבית המעצב ניצן הורוביץ, שתכנן ועיצב את דירת החלומות עבור בני זוג ושלושת ילדיהם במרכז הארץ. אנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולצפות בתמונות הפרויקט המדהים, ומבטיחים שלא תוכלו להישאר אדישים אליו…

צילום: נופר בוגנים

בית חדש, המשתרע על 330 מ"ר בנוי, שנבנה במרכז הארץ מהווה אטרקציה עיצובית, מכל הבחינות, הודות לעבודת נגרות מרהיבה, שיוצרת תנועה והמשכיות, וגובה מרשים ועצום בין הקומות. "הבקשות העיצוביות של הלקוחות שלי היו לשמור על 'ישראליות' לגמרי", אומר המעצב ניצן הורוביץ. "הם ביקשו אפשרויות אחסון, אפשרויות אירוח, מטבח וסלון גדולים", ואכן, עיקר הבית הדו מפלסי מתרכז בקומת הקרקע, עם אופן ספייס רחב ידיים שבו סלון, מטבח הכולל אי רחב שמשמש פינת אכילה, ופינת משפחה.

אלמנט הנגרות היפהפה עוצב בצורה חכמה, והוא ניבט מכל איזור בבית.

הוא משמש כארון מסדרון ש"עוטף", בין היתר, את שירותי האורחים, ומתכתב היטב עם המטבח.

עשוי מעץ אלון מגוון, הוא מסייע להכניס חמימות אל תוך הבית, תוך שמירה על הסדר ועל הארגון בחללים השונים. "בבתים גדולים מעיקרם חשוב לי לייצר אלמנט ששומר על הרצף העיצובי ומייצר מעין מסלול, תנועה וזרימה", מסביר הורוביץ. "היה לי חשוב להפחית את העומס הויזואלי ודרך כך להפחית בכמות החומרים.

לכן הארון הייחודי יוצר תחושה של ניקיון וסדר, ומכניס רובד מרתק לחלל", הוא אומר.

הורוביץ מציין כי הבחירה בעץ, מלבד רובד של חמימות שנכנס אל תוך הבית, מסייע להכניס גם טקסטורה מעניינת ולא משתלטת במהותה, וכך ליצור אלמנט של תנועה, במקום אלמנט חד-גוני. 

במטבח הוא בולט במיוחד, כקיר המחולק למעין רשת גריד, שבו מוטמעים מערכות ואביזרי חשמל שונים. אי רחב ידיים עם עמדת בישול משנית משרת את המשפחה בהתנהלות היומיומית, כאשר משטח העבודה המרכזי, שפונה לעבר החזית הגדולה המכילה את אביזרי העזר, משמש עבור בישול מסיבי, בעיקר בסוף השבוע.

פלטת גוונים מונוכרומטית בעיקרה מהווה קונטרסט לארונות העץ שעוטפים את החלל ומייצרים חמימות ודגש. "זה הלב והליבה של הבית באופן מובהק", מדגיש הורוביץ. "אין על כך עוררין. 

זה בא לידי ביטוי גם דרך העיצוב, והיותו ציר מרכזי, שכל ההתנהלות והאקשן הם סביבו". החלוקה לגריד מסייעת ליצור עניין, במקום מראה של "בלוק", ומייצרת משהו יותר אמנותי. "מעין אתנחתא מהעומס", מסביר הורוביץ.

כאמור, הציר המרכזי, הוא ציר המטבח, המתכתב עם יתר חללי האופן ספייס, הם הסלון וסלון המשפחה. כל אלה צופים לבריכה שבחוץ, דרך חזיתות זכוכית גדולות, שעוזרות להרגיש בחוץ, גם כשנמצאים בפנים. הסלון האלטרנטיבי מהווה חלל אירוח משפחתי לא פורמלי, המיועד יותר עבור המשפחה והילדים, אף הוא צופה לבריכה, ומשדר נינוחות מסוג אחר.