Our magazin

סוויטת החלומות: עיצוב סוויטת הורים בסגנון מודרני- אורבני

אנו גאים להציג בפניכם פרויקט חדש ויפיפה מבית המעצבת שני אלימלך. בפרויקט זה תכננה המעצבת סוויטת הורים לזוג בשנות ה-60 לחייהם, במרכז הארץ.

לאחר שילדיהם עזבו את הבית, ההורים בחרו להפוך את החדר שבו חיים כבר למעלה מ-30 שנה לסוויטה מפנקת ומרווחת. קומה שלמה מתוך הבית, הפכה להיות יחידת הורים אחת הכוללת חדר שינה מרווח, ומקלחת שקופה ומפנקת. הקו העיצובי הנבחר לפרויקט הינו סגנון מודרני עכשווי, עם נגיעות של עיצוב אורבני.

צילום: דנה סטמפלר

לסוויטת ההורים בפרויקט זה תוכננו מגוון פרטי נגרות בעיצוב ובהתאמה אישית: ארון בחיפוי מראה, קומודה, גב מיטה, ושידות צד מרחפות. פלטת הגוונים שנבחרה לפרטי הנגרות היא גוונים רגועים וטבעיים תוך שילוב של עץ אגוז אמריקאי.

"העבודה למול זדקה החלה עוד בשלבים המוקדמים של התכנון והחשיבה על העמדה החדשה" מספרת לנו מעצבת הפנים שני אלימלך. "באמצעות חשיבה על הפרטים הקטנים והתכנון המפורט, הצלחנו לייצר פרטים משודרגים הבאים לידי ביטוי בשימוש היום-יומי, כמו תאורה נסתרת בארון והסתרה של עמוד תומך."

חדר השינה הינו החלל האינטימי ביותר בבית, ובהסכמתם של בני הזוג, שילבה המעצבת חומרים המאפשרים השתקפות והצצה מכל כיוון בחלל. מצידו האחד של החדר, תוכנן ארון קיר עם חזיתות זכוכית מושחרת ופרופיל אלומיניום שחור דק, המאפשר השתקפות, ובצידו השני של החדר תוכנן קיר זכוכית המפריד את חלל הרחצה.

את הקיר המפריד בין המרפסת לחדר הסירה מעצבת, ובמקומו שילבה קורות תומכות, אשר אחת מהן הוסתרה בתוך הארון, על ידי תכנון מדויק ובהתאמה אישית לחלל. בצמוד לארון, תוכננה קומודת איפור בחיפוי פורמייקה בטקסטורת עץ שחור.

"היה לי חשוב לתכנן את שידת המגירות, בצורה מדויקת שתתאפשר פתיחה מלאה של המגירות. בשיתוף המעצבים של זדקה, שילבנו פרט של נישה פתוחה לפריטים דקורטיביים." מספרת לנו מעצבת הפנים שני אלימלך. " לאורך כל התכנון, זדקה חשבו איתי על העיצוב לצד הפרקטיקה וזה בעיניי כלי מנצח לעיצוב נכון ולא רק יפה".

אחד האתגרים בפרויקט היה ניצול האזור הנמוך של החדר, אשר בעבר שימש כמרפסת מקורה עם תקרה משופעת. בחלק הזה עוצב גב מיטה עם שידות צד מרחפות, המשמש גם לאחסון וגם להסתרה של החשמל. גב המיטה מחפה את הקיר הנמוך מתחת לקו החלונות.

בחירת החומרים שנעשתה בפרויקט היא "חומרים על זמניים" והשילוב בין חומרים קרים כמו זכוכית לבין החומרים החמים כמו העץ, הם שיוצרים את ההרמוניה והדיוק ומביאים לתוצאה עוצרת נשימה.