Our magazin

נגרות מודרנית בפנטהאוז יוקרתי: פרויקט חדש מבית המעצבת רונית גולדפריד

 בתכנון ועיצוב של פרויקט חדש אנו שואפים להתאים את החלל וריהוטיו לחזון הלקוחות ולאופן השהות היומיומית שלהם בחלל. בפרויקט מיוחד זה, מבית המעצבת רונית גולדפריד, ניתן להבחין בעקרונות אלו באים לידי ביטוי.

את דירת הפנטהאוז ברמת השרון (במקור 5 חדרים) הפכה המעצבת לדירת ארבעה חדרים מעוצבת ומרווחת. הדגש היה על מרחב מגורים גדול ונעים, המתאים לאירוח, וכולל מטבח פתוח, פינת אוכל מרווחת וסלון מפנק אשר פונים למרפסת הפנטהאוז.

צילום: שי גיל

נגרות מודרנית בפנטהאוז יוקרתי

"כחלק מתכנון פרויקט חדש אני מייחסת חשיבות רבה לתכנון הנגרות בשלב מוקדם למדי, על מנת להתאים את בניית הקירות והנישות לעומק הארונות והפונקציות השונות לאחסון ולחיפוי הקירות בנגרות" מספרת לנו מעצבת הפרויקט רונית גולדפריד. פריטי הנגרות שתוכננו לפרויקט זה כוללים ארונות בגדים, ארונות רחצה, ארון חשמל חכם, ספריות ושולחנות עבודה וכמובן את קיר הכוח המרכזי, המשלב בתוכו מיזוג אוויר נסתר, מסך טלוויזיה, מערכת אודיו, אחסון וחלקים פתוחים לחפצי נוי.

 לסלון, החלל המרכזי בבית, תכונן קיר כוח עוצר נשימה. לצידו, תוכננה ספרייה פתוחה בגימור תואם לחיפוי הקיר, היוצרת המשכיות עיצובית מרהיבה. לקיר הכוח בחרה המעצבת מראה מנימליסטי ומעוצב, המאפשר להטמיע את כל הפונקציות הנדרשות בקיר הכוח ולהסתיר אותן מן העין. לדוגמא, קיר הכוח משמש ככיסוי למערכת מיזוג נסתרת לטובת החלל המרכזי, ובנוסף, שקועה בו מערכת האודיו ומסך ה-LCD. פונקציות אלו הכתיבו את תכנון קיר הכוח, על פי המערכות, תשתיות החשמל, הניקוזים, האוורור ופתחי השירות.

בנוסף לקיר המעוצב, שילבה המעצבת ספריות מדוקקות בנגרות כאלמנט עיצובי המשמש להנחת חפצי נוי ופסלים של בעלת הבית. "קיר נגרות מוקפד בתכנון מדוקדק העונה על הצרכים של הסתרת מערכות מורכבות אשר משתלבות אחת בשניה, ליצירת מראה אסתטי המשתלב בצורה הרמונית עם שאר החלל." מספרת לנו המעצבת.

קיר כוח עוצר נשימה

לחדר העבודה, תוכנן בקפידה שולחן ארגונומי בשילוב ספריה. פריט הנגרות נבחר בפלטת צבעים ובגוונים ניטרליים, אשר ישתלבו בפלטת הצבעים ההרמונית של הבית.

מעבר לשולחן עבודה פונקציונלי המשמש את בעלי הבית, ישנה שמירה על קו עיצובי המאפשר גם אבזור מיוחד עם פרטי נוי ואקססוריז.

קיר עשוי מעץ בגמר צביעה בתנור בגוון אבן

לסוויטת ההורים בפרויקט תוכנן קיר טלוויזיה יפייפיה, הממוקם אל מול המיטה. הקיר עשוי מעץ בגמר צביעה בתנור בגוון אבן, ובשילוב גוון גרפיט ביחידות הפתוחות. השילוב נבחר על מנת ליצור קונטרסט עיצובי ומעניין בחדר השינה. במדפים הפתוחים שולבו חפצי נוי ואומנות של בעלת הדירה.

לחדר הארונות בסוויטת ההורים תוכננו שני ארונות קיר גדולים, המקבילים זה לזה. הארון הראשי בגמר צבע בתנור, המשווה לו מראה נראה אחיד ונקי. אל מולו, תכננו ארון עם דלתות שקופות, המשלבות מסגרות מאלומיניום בלגי ותאורה פנימית. הארון מכיל מדפי נעליים משופעים עם תצוגה נוחה לשימוש.

קיר טלוויזיה יפייפיה
חדר הארונות בסוויטת ההורים

 לחדרי הרחצה תוכננו ארונות מעץ אלון, על מנת שישתלבו במראה המודרני של חיפויי הקירות. מעל הארון מיקמנו כיור קוריאן בגווני שיש בהיר, ליצירת מראה הרמוני ומעוצב לחדר הרחצה.

 במעבר בין החדרים, תוכננו ארונות שירות נסתרים לחשמל חכם. הארונות עשויים עץ צבוע בתנור בגוון הקירות, על מנת ליצור מראה נקי ואסתטי. המטרה של ארונות אלו היא להסתיר את מערכת החשמל ולהעלים מן העין את קיומם. 

חדרי הרחצה תוכננו ארונות מעץ אלון
תוכננו ארונות שירות נסתרים לחשמל חכם

שאלנו את מעצבת הפנים רונית גולדפריד, מדוע היא בוחרת לעבוד עם זדקה? "עם זדקה רמת הירידה לפרטים מאוד מדויקת, במיוחד כשיש ללקוחות הרבה מאוד פריטים שעל המתכנן להתחשב בהם. רמת הגימור באה לידי ביטוח בפרטים הקטנים והתוצאה מושלמת. הבחירה שלי היא לבית מתוכנן ומעוצב בנגרות עילית היא זדקה."