Our magazin

ספריה מעוצבת כמעקה: פתרון נגרות פונקציונלי

ספריה מעוצבת כמעקה: פתרון נגרות פונקציונלי

לפניכם פרויקט חדש ומיוחד, בו לקחה המעצבת יפעת מטוס בית ישן בן 3 קומות והפכה אותו לבית החלומות של משפחה צעירה. המחשבה סביב עיצוב הפרויקט הייתה להתאים אותו לצרכים של דיירי הבית החדשים, במראה רענן ומודרני, עם נגיעות חמימות. האתגר היה ליצר זרימה בין אזורי הבית המופרדים וביטול קוים מעוגלים שחלקם אף היו יצוקים בבטון. 

דיירי הבית, משפחה עם שני ילדים קטנים ועם מחשבה על ילד נוסף, הינם אנשים חרוצים, אוהבים לצאת לעבוד, לעשות ספורט, ויחד עם זאת אנשי משפחה שנהנים לחוות זמן איכות עם הילדים בחצר, לבשל ארוחות גורמה וסתם לשבת בסלון אחד עם השנייה בסוף היום. פרטי הנגרות בפרויקט תוכננו בקו עיצובי אקלקטי, בדגש על קוים נקיים וחמים, כאשר בכל אחד מהפריטים ניתנה התייחסות למכלול החלל הקיים וההתאמה שלו לשטח. 

לקומת הכניסה תוכננה ספריית עץ שחורה, הבאה לתת מענה כמעקה, מעבר להיותה ספריה. את הגוון השחור התאמנו לאלמנטים אחרים של ברזל בבית, כמו המעקה והחלונות.  רצינו מראה דקיק בדומה לברזל ולכן דיקקנו את המדפים לרמה המינימלית ויצרנו חלוקת תאים א-סימטרית שתגוון את המראה.

הספרייה כולה הותאמה לגרם המדרגות באופן מושלם- את האזורים הצמודים למדרגות טשטשנו באמצעות גב עץ אטום, כך שלא יבחינו שמצדה השני של הספרייה עומדות המדרגות.

ספריה מדוקקת בגוון שחור

 

 בסמוך למטבח תוכננה פינת רביצה מול הטלוויזיה, שהותאמה למידות המדויקות של החלל וגובה החלון. מעבר לפינה הנעימה, עלה הצורך של המעצבת והדיירים ליצור מקומות אחסון נוספים ולכן יצרנו מגרות עם ידיות כפתור ומשטח פורניר כבסיס למזרן הישיבה, המעניקות מראה חם ונעים.

 

לסוויטת ההורים תכננו ארונות קיר מרשימים המעניקים תחושה חמימה. בגלל ריבוי הארונות יצרנו מסגרות סביב כל זוג דלתות, דבר המעניק תחושה של חצי מכמות הדלתות בפועל. 

ארונות קיר תוכננו מרצפה עד תקרה, ועוטפים באופן מדויק את מיטת הקינג סייז שמוקמה במרכז החלל. הייתה דרישה מצד הלקוחות לאחסון רב: ארונות תליה, נעליים, קיפול, ארונות מצעים, מגבות ועוד. הארונות הרבים תוכננו באופן כזה שלא יראה עומס רב מדי בחלל ע"י מסגור כל זוג דלתות כדלת בודדת. מעל המיטה הותאמה נישה קטנה להנחת ספרים, משקפיים, מתגי חשמל וטעינת סלולר.

"כאן נדרשה הרבה מיומנות של חברת הארונות, הן מבחינת התייחסות לעובי הדלת, צירים נכונים, ותכנון מדויק בשביל שהדלתות יפתחו ללא הפרעה." מציינת בפנינו מטוס.

ארון פתיחה קלאסי בגוון לבן