Our magazin

עיצוב נורדי עם נגיעות מודרניות: פרויקט חדש מבית המעצבת אורנה פוריץ

 את דירת היוקרה במגדלי בבלי בתל אביב, העטופה באור רך וצבעים מלטפים, תכננה המעצבת אורנה פוריץ עבור משפחה צעירה של זוג הורים וזוגות תאומות קטנות. לדירה נבחר סגנון נורדי חמים עם נגיעות מודרניות, הבאות לידי ביטוי בעיקר בפרטי הנגרות. פלטת הצבעים מורכבת מגווני שמנת, ניוד, חום בהיר, כתומים ואפרסק, היוצרים יחד תחושה נעימה ומזמינה.

צילום: אלעד גונן

הלב הפועם של הבית הוא חלל הסלון, לו תוכנן קיר כוח מרשים עשוי עץ בגוון שמנת בהירה. קיר הכוח מסתיר עמוד תומך, ושולבה בו טלוויזיה באופן אינטגרלית, מדפים פתוחים וארונות קיר המעניקים מראה אלגנטי וקלאסי. בנוסף, קיר הכוח כולל בתוכו מקומות אחסון רבים כמענה לצרכים של בעלי הבית – הן מבחינת אחסון ודקורציה.

בהמשך לקיר הכוח, תוכננה ספרייה עוצרת נשימה. הספרייה מורכבת משני חלקים שונים: החלק התחתון הינו יחידה מובנית, בעלת חריצים א-סימטריים לכל אורכה, נותנת מענה הן פונקציונלי והן עיצובי, ומשמשת לאחסון ספרים וחפצים נויחלקה העליון של הספרייה עשוי מכבלי מתכת דקיקים בצבע לבן. המידוף הפתוח של הספרייה משקף את טעמם האישי של בעלי הבית באמצעות עציצים, ספרים ואקססוריז ייחודי המונחים עליה.

 ככלל, הנגרות משחקת תפקיד מרכזי בעיצוב הבית. כל רהיט נעשה בהתאמה אישית, תוך הקפדה על גימור מושלם ודגש על פונקציונליות. המתאימה לדיירי הבית.

למשל, בחדר הרחצה של ההורים והילדים, תוכננו ארונות אמבטיה בעיצוב ובהתאמה אישית, בגוון אפרסק בהיר המשולבים עם ידיות אינטגרליות ופתרונות אחסון חכמים. ארונות האמבטיה מכילים מגירות, סלי כביסה פנימיים, ומקומות אחסון רבים, לפי בקשת הדיירים.

לשירותי האורחים תוכננה יחידת נגרות מרהיבה המשלבת כיור וארון אחסון, בגוון אפרסק, הנבחר להיות צבע השנה של חברת פנטון לשנת 2024.

התוצאה הסופית שהתקבלה כוללת בית חלומי, המשקף את טעמה האישי של המעצבת ודיירי הבית וממלא את צרכיה של המשפחה. פרטי הנגרות בהתאמה אישית הפכו את החזון למציאות עיצובית ייחודית, תוך יצירת בית יפהפה, נעים ומזמין.

"זדקה זו חברת נגרות שאני מאוד אוהבת" מסכמת לנו המעצבת אורנה פוריץ. "אני מעריכה את המקצועיות, את איכות העבודה וכמובן את המוצר עצמו. הם יכולים לעשות כל מוצר בכל גודל ובכל התאמה אישית שניתן בפרוייקט. בפרוייקט הזה באמת רואים את הקיר כוח שמחסה עמוד שהיה מאוד מורכב לכסות אותו, והם הצליחו לתת עליו מענה".