Our magazin

צבעים לשימור ארונות עץ

הארון הוא פתרון האחסון האולטימטיבי לבית. כיום ניתן ליהנות מנבחרת מרשימה של ארונות המשתלבים בכל חלל ועם כל סגנון. הארון העכשווי בעלת נוכחות דומיננטית בחלל, עשוי מחומרי גלם משובחים ומתוכנן בצורה שהיא מחד, פרקטית ונוחה לשימוש ומאידך, בעל חזות מעוצבת לעיתים גלויה הממקדת אליה את מלוא תשומת הלב ולעיתים סמויה וניטראלית ככל שניתן.

בחירת ארון לבית

בבחירת ארון לבית, חשוב לקחת בחשבון שיקולים שונים כמו למשל, ממדי החדר ואיזה סוג ארון יתאים לחלל מבלי לחסום את המרחב, הקו הסגנוני המוביל בחלל וכיצד מראהו של הארון הנבחר יתחבר אליו – יתכתב בשפה דומה או להפך, יגדיר את אזור האחסון באמצעות עיצוב מנוגד.
כמו כן, שאלו את עצמכם האם תעדיפו ארונות פתיחה או ארונות הזזה המגיעים עם מסילה סמויה שחוסכת מקום או כל סוג אחר של ארון לבית.
אין ספק שארונות בנגרות בהתאמה אישית הם המפתח לארון איכותי ומסוגנן שילווה אתכם במשך שנים רבות. באמצעות עיצוב נגרות בהתאמה אישית, ניתן לייצר ארון התואם באופן מדויק לצרכים הייחודיים של דיירי הבית, לקווי המתאר של החלל, לשילוב של הארון עם אובייקטים אחרים בחדר וכדומה.

בכל מקרה, על מנת לשמור היטב על חזותם של ארונות מעץ, חשוב להשתמש בצבעים המותאמים בהרכב שלהם לארונות מעץ. יש לזכור שהעץ הוא חומר טבעי ונושם. לכן, הוא עשוי להשתנות מעט עם השנים במגע עם לחות, בתנאי מזג האוויר וכדומה. על מנת להבליט את יופיו וקסמו העל זמני, כדאי להקפיד על עבודות תחזוקה מעת לעת עם צבע עץ מתאים וייעודי לטיפול בו.

צבעים להגנה על העץ

רוצים לעטות שכבת הגנה לארון עשוי מעץ? הצטיידו בצבע מגן על בסיס טרפנטין אשר תפקידו להדגיש את סיבי העץ הטבעיים ומצד שני, לשמור על העץ מפני קילוף הצבע. צבע מסוג זה למעשה חודר עמוק לתוך העץ ומעניק לו הגנה מבפנים כלפי חוץ. התוצאה היא שהצבע לא מאפשרת חדירה של לחות או מים לעץ -אלה יחליקו מטה ולא יוכלו להיכנס פנימה וכך פנים העץ יישמר חזק, עמיד ויציב. צבע על בסיס טרפנטין הוא גם נוסחה מנצחת לקטילת מזיקים שונים שאוהבים להיטפל לעץ מסוגים שונים דוגמת פטריות ועובש. הוא מגן מפני ריקבון וגם נגד שחיקה מקרני שמש, למשל, במקרה של ארון בחדר מואר במיוחד החשוף לשמש. חשוב ליישם את הצבע רק לאחר שהארון נוקה כהלכה ולמרוח בין 2-3 שכבות על מנת לקבל שכבה עמידה ואחידה ככל שניתן.

צבע עם קפסולות נוגדות עובש

לעץ יש אויבים רבים במיוחד פטריות ועובש, אך לא תמיד יש צורך למרוח שכבת הגנה על העץ רק כדי למנוע מתקפה עתידית של מזיקים שונים. קיימים צבעים בטכנולוגיה מתקדמת הכוללת קפסולות מיוחדות בתוך הצבע אשר משחררות חומר קוטל פטריות רק כשיש בכך צורך. כלומר, כאשר באמת נוצר מצב של פטריות או עובש. היתרון הוא שהצבע הזה מעניק הגנה לטווח הארוך וגם שומר על הסביבה, כיוון שהוא משחרר כמויות מדודות ומבוקרות ומעטות יחסית של חומר הגנה.

אפקט המשי

רוצים להגן על הארון מעץ וגם להעניק לו גימור משי מרהיב ביופיו? צבע לעץ שקוף על בסיס מים בעל גימור משי הוא מה שחיפשתם. הוא משמש כשכבת מגן וגם מעניק חזות יפה ואטרקטיבית לארון, מעניק הגנה מפני דהיית הגוון של העץ, ריקבון העץ או פטריות וכן נגד קרינת UV שעשויה לפגוע בעץ. גם כאן, יש ליישם על לוחות נקיים של הארון, יבשים ונטולי שומן, על מנת ליהנות מתוצאה איכותית.

לאחר שרכשתם ארונות פתיחה או הזזה איכותיים בעיצובים מרהיבים, חשוב שתשקיעו בשימור העץ של הארון על מנת שתוכלו ליהנות מיופיו של הארון גם בהמשך.

ראו גם: ארונות לאמבטיה