Our magazin

תכנון חדר שינה לילדים בצורה מושלמת

יש לכם ילדים? אתם צריכים לדאוג לסביבת המגורים הנוחה, הידידותית והמרגיעה ביותר עבורם. תכנון של חדר ילדים אינו מלאכה פשוטה, כאשר משפחות רבות משקיעות בו מאמצים ניכרים, תוך ידיעה שכל החלטה שמקבלים היא חשובה. בהמשך לכך, יש משתנים רבים שנלקחים בחשבון, כגון ההתאמה של העיצוב למאפיינים ולרצונות של הילד הספציפי. אז במה חשוב להתחשב? ואיך עושים את זה נכון?

חשיבותה של אחסנה

האתגר החשוב הראשון הוא לתכנן את החדר בצורה שתאפשר למקסם את השימוש בו, ותימנע מצבים של חוסר סדר. זה מתחיל עם אמצעי האחסון, שהחשיבות שלהם קריטית על רקע ה"נטייה" הטבעית של ילדים רבים לעשות בלאגן, כאשר יש לבחור באמצעי אחסון מספקים, הכוללים גם מרווח ביטחון. הארון כשלעצמו עשוי להיות ממספר סוגים – הבחירה הנפוצה והמסורתית יותר היא בארון פתיחה, גם אם יש פתרונות אחרים שעשויים להתאים. ארון הזזה, למשל, נחשב לחסכוני יותר במקום, ולכן מתאים לחדרים קטנים באופן יחסי.

כאשר מעוניינים לקחת את הסדר מספר צעדים קדימה, אפשר לתכנן חדר ארונות שישמש את כל בני הבית, כולל הילדים. אופציה מעניינת אחרת היא לבחור ברהיטים פונקציונליים, המגלמים מספר תפקידים עיקריים, כולל אחסון. מיטת הילד, למשל, יכולה לשמש כפתרון אחסון מהשורה הראשונה בלא מעט מצבים.

ריהוט משלים

בתכנון או ברכישת חדר ילדים, את עיקר תשומת הלב צריכים לקבל הרהיטים השונים, לכל אחד מהם תפקיד פונקציונלי מובהק אך גם חשיבות אסתטית. הרהיטים צריכים להתאים לגילו של הילד, אך גם לפעולות שהוא אמור לעשות בחדר. עבור בני נוער, פריטי חובה הם ספרייה (לרוב עם מקום למחשב), שולחן כתיבה עליו ניתן יהיה לעשות את השיעורים ועוד. את אחסון ספרי הקריאה יש לעשות באמצעות מדפים או שידות.

לעומת זאת, במקרה של ילדים צעירים יותר, העמוסים במשחקים ובצעצועים, רכישה של כוורת שתביא לכך שהצעצועים יהיו זמינים עבורם בצורה פשוטה, יכולה להוכיח את עצמה כמשתלמת.

ההחלטות העיצוביות שעושות הבדל גדול

יצירת אווירה חיובית היא אתגר חשוב נוסף שיש להגשים בדרך לעיצוב המושכל של החדר. ככל שהילד צעיר יותר, כך הגוונים שמקיפים אותו צריכים להיות מרגיעים יותר (גוונים בהירים, בעיקר). כשהוא מתבגר, ניתן לבחור באופציות מעניינות יותר או אפילו לתת לילד לבחור. אפשר לשקול מתן ביטוי להעדפות הילד ולתחומי העניין שלו באמצעות פוסטרים, טפטים או מדבקות שהוא בוחר.