Our magazin

תכנון נכון של חדרי ארונות

אין ספק שחדר ארונות הינו פתרון מעולה לבעיית האחסון של בגדים וחפצים. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר במוצר יקר וקבוע, קיימת חשיבות מרובה לתכנון נכון ומדיוק של הארון. תכנון זה מורכב ממספר שיקולים, וביניהם גודל החלל המוקצה, ניצולו האופטימאלי מבחינת גודלו וצורתו ההיקפית של הארון, ושיקולי עיצוב פנים. בנוסף, גודל הארון ועיצובו יישקלו גם על פי מספר המשתמשים בו, וסוג וכמות הפריטים שהוא אמור להכיל. תכנון נכון של חדרי ארונות יספק מענה מצוין לצרכיכם, ולא יותיר אתכם חלילה במצב בו חדר הארונות צר מלהכיל, בעוד אתם נאלצים לרכוש עוד ארונות.

תכנון גודלו וצורתו של הארון

תכנון של חדרי ארונות מורכב משני אלמנטים עיקריים – גודל וצורה היקפית, וחלל הפנים של הארון. תכנון הגודל, המבנה וצורת ההיקף של חדר הארונות מושפע באופן ישיר מגודל ומצורת החלל בו הוא יוצב. לצורך מטרה זו יש למדוד את החלל במדויק, ולוודא כי הוא מספיק גדול להכיל בנוחות את רכיבי הפנים של החדר. יש לציין כי אם מדובר בחלל קטן מדי, במקרים רבים עדיף לבנות ארונות קיר וכך להימנע מבניית חדר קטן, דחוס ולא נוח לשימוש. כמו כן, חדרי ארונות אמנם ניתן לתכנן ולעצב לבד, אך עדיף להסתייע באנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום, כמו מעצבי פנים או חברות המתמחות בהקמת ארונות קיר. באמתחתם של בעלי המקצוע יש את הידע והמיומנויות למיצוי אופטימאלי את נתוני החלל. בנוסף, הם מכירים את התכונות והעמידות של חומרי הגלם השונים, ואת השיטות הטובות והאיכותיות ביותר להתקנה.

תכנון חלל הפנים של חדר ארונות

תכנון חלל פנים של חדרי ארונות כולל מדפים, מתלים לבגדים, מתקני נעלים, מגרות, מראות, ארונות, וילונות ועוד תוספות. פריטים אלו מתוכננים ונבחרים בהתאם לגודלו של החדר, וכמות וסוג החפצים שיאופסנו בו כדוגמת בגדים, נעליים, הלבשה תחתונה, גרביים, מזוודות ועניבות. כמו כן, יש לתכנן את חלל הפנים בהתאם לצרכים הספציפיים של משתמשיו, כי למשל העדפת תליית בגדים על פני קיפולם תדרוש יותר חלל למתלים. חשוב לציין שקיימים פתרונות אחסון רבים למוצרים שונים, כמו כוורת תאים להלבשה תחתונה, או מתלים מיוחדים לעניבות, ועליהם בעל המקצוע יוכל להמליץ. בנוסף, כיום ניתן למצוא ברשת האינטרנט תוכנות הדמיה תלת ממדיות, המאפשרות לתכנן ולשרטט את חדר הארונות, ולבדוק כיצד שינויים ישפיעו על חזותו ומבנהו.

עיצוב חדר ארונות

מעבר לתכנון הפרקטי של חדר ארונות, יש לתכנן גם את חזותו ועיצובו. מלאכה זו כוללת בחירה של סוג הריצוף המתאים, כמו שטיחים מקיר לקיר או פרקט, ובחירה של חומרי הגלם מהם ייבנה הארון כמו עץ, אלומיניום, גבס, זכוכית ושילובים ביניהם. החומרים וגוניהם ייבחרו בהתאם לטעמם של הבעלים, נוחות השימוש, והתאמתם לעיצוב הכולל של החלל בו הם ישכנו.