Our magazin

תכנון פונקציונליות מודולרי של ארונות

העידן המודרני כבר מזמן אינו מייחס חשיבות לתכנון של רהיטי הבית. אם בתקופה המודרני היינו כולנו להוטים להזמין או לקנות רהיטים "כמו של כולם" הרי שכיום ההתאמה של הריהוט היא נטו לפי צרכי הלקוח – ועדיין מבוססת על שיטת ייצור המונית. מה הם הקווים המנחים בעיצוב ארונות כיום?

מה תפקדיה של המודולריות

מודולריות בעולם העיצוב מתייחסת לרהיטים המוניים וזולים אותם קל ביותר לפרק ולהרכיב על פי צרכיו של הלקוח. הלגו למשל, הינו מטאפורה מצוינת לרהיטים המודולאריים המודרניים. איקאה, אחת הרשתות המצליחות ביותר בארץ בפרט ובעולם כולו פועלת גם היא על פי שיטת המודולאריות. ישנם לא מעט רהיטים המיוצרים מחומרים מוכרים כגון פלסטיק ועץ פשוט, מתכות שונות ועוד אולם אופן העיצוב בבית שייך לאחריות הלקוח בלבד.

תכנון פונקציונאלי

התכנון הפונקציונאלי הינו למעשה חלק מתפיסה פוסט מודרנית ההולכת ומתרחבת בשנים האחרונות. מחד, ישנה הבנה כי המרחב הקיים הולך ומצטמצם ויש לארגן אותו בצורה היעילה ביותר שאפשר. מאידך, ישנה חשיבות מרבית להעדפות אישיות. התכנון הפונקציונאלי אינו אלא ניסיון לשלב בין עולמות העיצוב השונים לבין הנוחיות המקסימלית של דיירי הבית. תכנון פונקציונאלי מקצועי הינו מלאכת מחשבת של אנשי  מקצוע המנוסים בתחום ומכירים אותו כבר שנים רבות.

בית המתוכנן במסגרת תכנון פונקציונאלי מקצועי הינו בית מרשים בו ניתן לגלות ללא הרף מקומות אחסון חדשים.

תכנון ארונות בבית

הארונות הינם בין האלמנטים המשמעותיים ביותר המשפיעים על מראה הבית. בשנים האחרונות ועם חלחול המגמה הפונקציונאלית לתוך התפיסה העיצובית הישראלית – יותר ויותר ארונות מיוצרים באופן נסתר או יעיל להפליא. עיצובים אלו של ארונות ותכנונם בא לידי ביטוי בדמות ארונות נסתרים, ארונות בתוך הקיר, ארונות הזזה ועוד. אלו שומרים על מקסימום המרחב בבית ובדירות העירוניות המודרניות, וכמו כן מאפשרים אחסון בכמויות ובהיקפים גדולים הרבה יותר.

תכנון ארונות מטבח

המטבח הינו בין החדרים הדומיננטיים יותר בשנים האחרונות. בין אם בשל תפקידו הקולינארי של הזנת הגוף ובין אם בשל הטכנולוגיות הרבות המיושמות בו, הרי שהמטבח הפך להיות חדר המפגש העיקרי של בני המשפחה. בעודו גולש לסלון, המטבח הינו בין האזורים הבולטים ביותר בבית. תכנון ארונות מטבח הינו החלק המשמעותי המבטיח חסכון אין קץ במרחב בבית.  יחד עם ארונות הבגדים ניתן לחסוך המון מקום וליהנות ממטבח מרווח ואיכותי. תכנון מוקדם של ארונות המטבח יבטיח את ההנאה המקסימלית משטחי הבית.